Ga naar inhoud

computer loopt vast


Aanbevolen berichten

Mijn pc loopt veel te veel vast. Om de 30 minuten of zo. Dat is helemaal niet normaal meer ! Ik gebruik win xp pro en win2k, bij allebei is het hetzelfde. Ik ben bang dat dit geen software probleem meer kan zijn, maar misschien iets met mijn mobo of zo. Het probleem is dat als het weer opstart scandisk niet opstart; bij geen van de beide os's. Ik heb een abit kt7 mobo, 1.2ghz athlon, 512mb sdram,geforce 2 400mx en 2 hdd's; 1 maxtor 30gb en 1 maxtor 40 gb. Wat kan dit zijn? Ik kan niet gerust iets tikken of zo, want alles loopt vast.
Link naar reactie
Dat zou wel eens aan het geheugen kunnen liggen. Als je meer dan een module gebruikt kun je kijken of het verwijderen van een module helpt. Zo nee, verwijder dan eens een andere module. Ga ook eens naar de BIOS, en controleer de geheugentimings. Zet de waarden zo hoog mogelijk. (CAS, RAS e.a.) Je kunt misschien ook een testprogje gebruiken om de modules te testen.
Link naar reactie
nee met de koeiling is er niks aan de hand; 43 graden gemiddeld. Ja ik ben vergeten de 4in1 drivers te installeren :eek: ja ik heb 2x 256 sdram modules. zal er eentje uithalen om te kijken als het beter gaat. ok zal ik dus ff de bios bekijken. bedankt voor de tips. als het niet lukt komen jullie het weer te weten :smile:
Link naar reactie
nee met de koeiling is er niks aan de hand; 43 graden gemiddeld. Ja ik ben vergeten de 4in1 drivers te installeren :eek: ja ik heb 2x 256 sdram modules. zal er eentje uithalen om te kijken als het beter gaat. ok zal ik dus ff de bios bekijken. bedankt voor de tips. als het niet lukt komen jullie het weer te weten :smile:
Link naar reactie
ik heb de 4in1 drivers geinstalleerd. liep perfect. ik besloot daarna om de bios ff te updaten want ik heb het nog nooit gedaan nadat ik de mobo kocht. liep ook perfect. ik deed de pc uit en starte hem weer aan (zo'n 10 minuten later). hij startte op en zei dat er een of andere error was in de cmos. even weer de defaults gezet in bios opgestart enhet werkte weer (weliswaar op 900mhz). Nu deed ik 'em uit want ik ging ff leren. Na een uur of zo deed ik hem weer aan en ik merkte dat hij niet opstarte! De lichten van de pc gaan aan, je hoort de hdd's en de fan, maar er gebeurde verder nikz. Het licht op de beeldscherm bleef oranje! weer restarten en hetzelfde. uiteindelijk haalde ik de electriciteits kabel uit, wacht ff en deed eh weer in. Nu ging het wel! Maar waarom deed het zo raar? Weet iemand dat? En op nu ik de nieuwere bios heb zijn er meer mogelijkheden voor de cpu; welke moet ik hebben? ik heb een 1.2ghz athlon, maar er zijn een stuk of 3 mogelijk heden met verschillende multipliers and fsb's!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...