Ga naar inhoud

precision lube


Aanbevolen berichten

Vaseline is expliciet niet goed genoeg, omdat het (te veel) vuil vasthoud. Het gaat om fijmechanische onderdelen. Heb ik uitgebreid gedaan, maar er zijn niet zoveel leveranciers voor het soort spul dat ik moet hebben. "Don't use grease or Vaseline -- too viscous and easily contaminated. If you don't have ready access to professional lubricants, I recommend Archer Precision Lubricator with Teflon, Radio Shack Cat. No. 64-2301A, which should be available in retail stores. Put a single *small* drop on the center of the metal drive screw. Do not use too much lubricant! " bron: http://people.mn.mediaone.net/donco/ricoh/ricoh.html Archer wordt niet meer op de markt gebracht, hoewel er hier en daar nog wel wat schijnt te staan. Alternatieven ken ik niet. het lastige is, ik kan wel een precisiesmeermiddel vinden, op basis van teflon of siliconen, maar is dat dan geschikt, of verneuk ik mijn brander? -dat weet ik niet, en ik heb geen techneut of verkoper kunnen vinden die het wel weet. [ Dit Bericht is bewerkt door: bluebear op 2002-03-06 12:46 ]
Link naar reactie
Elke electronicazaak die een redelijk asortiment heeft of een goede leverancier kan dit leveren. Ik kan de teflonspray ('een glij- en antihecht smeermiddel voor langdurige en hoge belasting. Tast kunstoffen niet aan.) aanbevelen Ik bestel deze altijd bij NEDIS, een groothandel voor elektrotechnische artikelen via m'n werk. Dus even in de elektronicazaak vragen of ze daar bij NEDIS kunnen bestellen en het best.nr. is PE-TEFLON
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...