Ga naar inhoud

Cd-Rom Geen U-DMA in Windows XP.???


Aanbevolen berichten

Hallo,, Mijn A-Open 40x draait in Windows XP in PIO Mode 4 Terwijl hij in Windows 98 in U_DMA draait,,??? Ik heb het DMA indien nodig wel aangevinkt in Windows XP...?? Hoe krijg ik mijn CD-ROM in XP op DMA Snelheid,,,, Heb een testje gedaan en het scheelt nogal niet weinig,, 150 MB in XP duurt 88 sec = 11 speed.? 150 MB in 98 duurt 32 sec = 31 speed.? Ik kan nu niet On The Fly Kopieren op 12 speed....????? Hoe..????? DMA weer AAN..???? mvg JC
Link naar reactie
Hallo, Start de computer op,ga na de STANDARD CMOS SETUP daar zie je staan, Pri Master: dit voor je hd Pri Slave : als je cdrom hier zit zet dit dan op disabled. Sec Master: als je cdrom hier zit zet dit dan op disabled Sec Slave : als je cdrom hier zit zet dit dan op desabled. Als je een cdrom en een brander hebt kun je ze beter alle twee op disabled zetten. Start Windows XP en zet je cdrom op DMA,en hij werkt weer als een 40 speed. Suc6 Groet Mike
Link naar reactie
Er is een goede tool voor XP, om dit soort probleem op te lossen (is een nl. een registry-setting). Tool heet: Q-Xsetup. Kijk maar even op http://www.tweakXP.com of http://www.windowsXP.nu Qxetup kan je na F9 apply changes en een restart ervoor zorgen dat je zonder kunst & vliegwerk die DMA-setting kunt aankrijgen. even wellicht ten overvloede: Bij in Win XP werd die automatisch op U-DMA gezet na schone installatie. Groet, Aswin
Link naar reactie
Bedankt,, voor de Info,, Dat Bios Verhaal heeft niet mogen helpen, Heb Mijn DVD en CD-ROM geruild Master/slave..settings,, DVD had ik eerst Sec. Master en CD-ROM sec.slave.. dat heb ik nu veranderd.. En nu werkt het weer met DMA,,, ??????? mvg JC [ Dit Bericht is bewerkt door: JC op 2002-03-03 20:09 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...