Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een 486 waar win95 op heeft gestaan, probeer ik te formateren om win95 er weer schoon op te zetten. Ik krijg dan de volgende melding: win has detected that drive C does not contain a valid FAT or FAT32 partition. Drive may need to be partionated. format c: format not supported for drive c. Formateren lukt dus niet. Deze HD is de enige HD. Opstarten zonder bootdisk lukt helemaal niet. Er verschijnt dan niets op t beeldscherm. Wanneer ik opstart met de bootdisk, en met fdisk een partitie probeer te maken lukt dat niet. Ik krijg een soortgelijke melding als hierboven. Vermeld wordt dat de virtuele (?) disk c herkend is. Bovendien blijkt dat wanneer ik mbv Partition Magic Pro 3.05 (toegankelijk via de cdromspeler) GEEN HD wordt herkend. Partitiontype is HPFS wordt vermeld. Disk 1 is 0 MB (!) groot. Partities maken, formateren etc. in PM3.05 lukt niet. Scandisk op c: laat geen fouten zien. Wie helpt?
Link naar reactie
[quote:3f49002b0e] Op 02-03-2002 12:01, schreef EstherR@zonnet.nl: Bovendien blijkt dat wanneer ik mbv Partition Magic Pro 3.05 (toegankelijk via de cdromspeler) GEEN HD wordt herkend. Partitiontype is HPFS wordt vermeld. Disk 1 is 0 MB (!) groot. Partities maken, formateren etc. in PM3.05 lukt niet. [/quote:3f49002b0e] HPFS duidt op OS/2 o.i.d., dus een niet-DOS partitie. Betreft het een IBM PC? Soms wordt er een speciale (verborgen) partitie aangemaakt voor herstel of bescherming van het systeem. Voor normaal gebruik is zo'n partitie niet nodig. Als het een IBM PC, HP, Compaq of Dell computer betreft, dan zijn er speciale configuratie diskette(s) te downloaden die dit kunnen instellen. In dit soort gevallen moet je eerst alle partities (DOS en niet-DOS) gaan verwijderen. Dit kan (volgens mij) gewoon met Fdisk. Na verwijdering kun je de boel opnieuw indelen. De enige voorwaarde is dat de Bios de schijf correct herkent. Voor verdere hulp: geef meer informatie over je systeem en harde schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...