Ga naar inhoud

HD van 13GB wordt herkend als 1,99GB


Aanbevolen berichten

ik kreeg gisteren ineens een heleboel foutmeldingen in win98. ik besloot daarop om mijn harddisk te formateren. Na dit gedaan te hebben beweert de computer dat het een schijf is van 1,99GB i.p.v. de 13GB die de schijf echt is. Wat kan ik hier aan doen, de bios staat op autodetect dus daar ligt t niet aan.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe oud de bios is maar hij heeft altijd gewoon gewerkt met die schijf van 13GB. Zal standaard al in de computer. Ben op dit moment nog iets aan het proberen, vraag me niet precies wat ik aan t doen ben maar het lijkt erop dat de chijf nu wel weer al 13 GB hekend wordt...afwachten dus..
Link naar reactie
[quote:3c724c8f52] bios van 486/oude pentium kunnen niet meer dan 2 gb [/quote:3c724c8f52] 2 GB is een typische fat16 grens. Dus Fdisk met ondersteuning voor grote harde schijven, lost het probleem zeer waarschijnlijk op. Zover ik weet, geven oude biossen vaak problemen op 528MB en 8 GB. Natuurlijk bestaan er uitzonderingen.
Link naar reactie
Ik heb dit probleem ook ooit gehad maar dan met 40GB die hij herkende als 30GB. Ik kwam erachter dat er een partitie gemaakt was met een NTFS bestandsindelin die de computer helemaal niet herkende. Toen had ik de partities allemaal verwijderd en FAT32 gemaakt. Nu heb ik wel weer gewoon NTFS maar dat is omdat ik op Windows XP draai, die heeft daar minder problemen mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...