Ga naar inhoud

CD-RW problemen


Aanbevolen berichten

Hoi, Stofjes,rookaanslag en dergelijke kunnen de leesgevoelige RW beinvloeden, mijn idee is eerst maar eens een schoonmaak CD langs de hardware te halen. En wie een apparaat durft en kan openmaken is veelal de oplossing om met een wattenstaafje bevochtigd met IPA (Iso propyl alcohol) de lens te reinigen en daarna met een schoon staafje het lensje na te poetsen. IPA wordt in de drukwereld veel gebruikt en zit ook in zg reinigings vloeistoffen voor beeldscherm,diskdrives,CD players. Geleidestangen en asjes van CD---drives-printers --kunnen ook hiermee schoongemaakt worden.Als ideale smeermiddel voor deze asjes ed is de spuitbus siliconenolie van de ALDI aan te bevelen, als je maar niet spuit en de olie met een naald op de te smeren plaatsen doet.Dit spul kan niet verzepen/hardworden en is temperatuur bestendig, je zou kunnen zeggen ,een keer doen is altijd goed!!!!!!!!!!!!! Alipapa _________________ Ik zoek cartridges voor de expansiepoort van de Commodore 64/128 en Plus 4.( Geen Power of Final cartridges) [ Dit Bericht is bewerkt door: Alipapa op 2002-03-02 17:26 ]
Link naar reactie
Dat kan mij niet de oorzaak zijn, de externe CD brander is splinternieuw.Een nieuwe MMORE CD-RW die eenmaal beschreven is kon ik na enkele dagen niet meer lezen, ook na opnieuw formatteren geeft Nero (nieuwste versie die bij de brander werd geleverd) de melding dat de CD niet beschreven kan worden met daarvoor een andere foutmelding " U bent bezig een extra sessie op een modus 2/XA multisessie CD te schrijven die geen ISO/XA 2 sessie is ". Dit gaat mij boven de pet.
Link naar reactie
[quote:303a686123] Op 02-03-2002 17:36, schreef charrie: Een nieuwe MMORE CD-RW die eenmaal beschreven is kon ik na enkele dagen niet meer lezen[/quote:303a686123] Misschien is er al een nieuwe update van nero of probeer een betere cdrw. (bekender, DUURDER merk) [ Dit Bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-03-03 14:28 ]
Link naar reactie
Nieuwe poging: een nieuwe CR-RW nu zonder eerst te formatteren gebrand met Nero.Krijg alleen -lezen bestanden die met Nero ook weer te verwijderen zijn. Daarna geformatteerd met InCd: daarna is de CD-RW niet meer te beschrijven. Het lijkt wel alsof de CD door dat formatteren onbruikbaar is geworden !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...