Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken. Ik ben de sites die je suggereerde aan het doorlopen. Maar ik kom er nog niet uit. De term uart's ken ik niet, staat dat op een van die sites uitgelegd? De andere com poorten zijn in principe vrij (heb alleen mijn muis aan 1 hangen) Het is mij daarom ook een raadsel waarom hij mijn modem op een zo'n hoge poort zet. Maar aan de andere kant is dit misschien niet het probleem omdat de modem eerder wel gewerkt heeft op com 3. Ik heb nu geprobeerd al mijn netwerkinstellingen te verwijderen omdat dat het laatste is wat ik met mijn computer gedaan heb (een win98-win nt netwerkje aanleggen) toen de modem nog werkte. Maar dat helpt ook niet. Als ik windows-telefoonkiezer gebruik, belt mijn modem wel maar ik lijk geen contact te krijgen met een telefoon. Verder belt hij bij girotel ook in maar kan geen gegevens uitwisselen.
Link naar reactie
[quote:af4c87235d] Op 05-03-2002 21:11, schreef Pieter G: De term uart's ken ik niet, staat dat op een van die sites uitgelegd? Als ik windows-telefoonkiezer gebruik, belt mijn modem wel maar ik lijk geen contact te krijgen met een telefoon. Verder belt hij bij girotel ook in maar kan geen gegevens uitwisselen. [/quote:af4c87235d] Afkorting voor "Universal Asynchronous Receiver/Transmitter" en bestanddeel van een seriële interface. Voor een modem heb je minimaal een UART van het type 16450 of hoger nodig. Bij oudere pc's moet je daarom soms een nieuwere seriële kaart inbouwen. Maar ik vermoed overigens dat dat je probleem niet is. Met het programmaatje Modemchk kan je via hyperterminal kijken of je modem reageert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...