Ga naar inhoud

PLOF!!!!!!


Aanbevolen berichten

Afgelopen dinsdag, is de pc geplofd. Het bleek de voeding te zijn, en die heb ik de zelfde dag nog vervangen. De nieuwe voeding werkte meteen goed, alleen de cpu-fan was stuk. Die heb ik vandaag vervangen, en ik kan weer.!!! Maar, als ik de speakers aanzet, hoor ik alleen geraas. Beide cd-rom spelers worden niet herkend, waarschijnlijk geen spanning. Tijdens het proces van reparatie en testen, gingen ze wel knipperen, maar nu niet. De HD staat op ide-1, en de cd-rom's staan op ide-2. Ik heb nog meerdere stekkers om ze van stroom te voorzien. Wat zou nu, volgens jullie de juiste werkwijze zijn, om de rest aan de gang te krijgen. Vast bedankt.
Link naar reactie
Hoi Eddey, Wat de oorzaak van het probleem is, is moeilijk te achterhalen. Waarom de voeding plofte weet ik niet, soms doen die dingen dat gewoon. Wat ik wel weet dat direct na de plof, de boel goed warm was. Misschien was de cpu-fan kaduuk, waardoor de voeding op z'n donder kreeg, of misschien was het andersom. De 2 cd-spelers heb ik inmiddels ook weer in orde, het bleek de ide volgorde te zijn. Inmiddels draait het weer lekker, al zal ik de komende tijd de boel even flink belasten, om te zien of er geen andere problemen meer zijn. Het draait nu weer een volle dag, en het ziet er goed uit. Zo zie je maar, dat de betekenis van m'n onderschrift, klopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...