Ga naar inhoud

virus op harde schijf


Aanbevolen berichten

download f-prot voor dos, plant dat op een paar diskettes, kopieer na het booten van een win9x flop naar de HD van die machine en run het programma. 10 tegen 1 dat ie het virus de kop in drukt. http://www.f-prot.com/f-prot/download/ Vaag trouwens dat het zelfs na het opnieuw partitioneren nog ergens blijft hangen... Weet je wel zeker dat je dat goed gedaan hebt?
Link naar reactie
Ik vind het nogal radicaal dat je de computer van je zoon meteen formatteert en herpartitioneert (is dat nodig?) als er alleen een virus op zit. Ik snap, hij start niet meer, maar aangezien uzelf nog met uw pc op internet kunt, zou ik toch eerst informatie gaan zoeken over het verwijderen, en níet meteen de hele pc dan maar leeghalen. Bovendien, wat staat er op de foto? Is het zomaar een foto, een bekende eigen foto of staat er tekst bij, een url? Wat ik me bedenk; iemand zou een virus kunnen opbouwen door het bios logo levensgroot te maken, dit wordt in het bios op 'enabled' gezet (mocht het uitstaan), het verschijnt in beeld en door een opzettelijke commando fout loopt de boel daarna vast. Could be...
Link naar reactie
Vreemde zaak. Als ik het goed begrijp staat er helemaal geen andere software op de computer? Je installeert Windows, start de computer op en dan staat er direct een foto in beeld? Als dat het geval is moet het virus op de Windows-cd staan lijkt me (misschien een illegaal kopietje van internet ofzo?). Een virus en bijbehorende foto in de MBR zetten lijkt me onmogelijk. Dus: -of je hebt een besmette Windows-cd (wat me alleen mogelijk lijkt als je 'm hebt gedownload o.i.d.), - of dat formatteren heb je niet goed gedaan. Die laatste optie klinkt mij het aannemelijkst.
Link naar reactie
[quote:e608bf6c93] Ik vind het nogal radicaal dat je de computer van je zoon meteen formatteert en herpartitioneert (is dat nodig?) als er alleen een virus op zit. Ik snap, hij start niet meer, maar aangezien uzelf nog met uw pc op internet kunt, zou ik toch eerst informatie gaan zoeken over het verwijderen, en níet meteen de hele pc dan maar leeghalen. [/quote:e608bf6c93] Hoe weet jij nu wat de vragensteller al gedaan heeft?
Link naar reactie
virus op harde schijf! iedereen die gereargeerd heeft hartelijk dank. heb alles geprobeerd,maar krijg het niet weg. het is een jpg bestandje. hij geeft aan bestandsprotocol fout. de foto is van een onbekende jongedame.(gekleed). format is goed gedaan.part.is goed gedaan.legale windows versie. na windows install.opnieuw opstarten,dan loopt de PC vast.verschillende virus prog.gebruik. gaarne jullie reactie hoe dit probleem op te lossen. mt.vr.gr. titanic
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Een virus waar een jpg'tje bij zit?? Een jpg die blijft staan als je de harde schijf formatteert?? Dit kan echt niet hoor. Een low-levelformat is echt niet nodig. Als er nog een jpg op de HD staat, dan is er NIET goed geformatteerd. Beschrijf eens precies hoe jij je schijf formatteert, waarschijnlijk doe je iets niet helemaal goed. Het grootste probleem is natuurlijk dat de dame in kwestie gekleed is. Misschien kun je dit met photoshop oplossen. :grin:
Link naar reactie
[quote:2c96147894] Op 03-04-2002 10:10 schreef titanic: weten we niet maar hebben een nieuwe pc gekocht. in ieder geval hartelijk dank voor de moeite. [/quote:2c96147894] Wat een raar verhaal - volgens mij fles je de boel. Maar goed - voor dergelijke gevallen zou ik zelf in elk geval iets als http://housecall.antivirus.com inschakelen. Daar moet het mee lukken, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...