Ga naar inhoud

driver geluidskaart probleem


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een oude soundcard van avance , de ALS 120 , en ik vond dat het tijd werd om de drivers eens te vernieuwen. Op het internet heb ik ze gevonden maar installeren leverde een probleem op. Elke keer vewijs ik met 'drivers vernieuwen' naar de diskette waar ik ze opgezet heb en dan begint hij bestanden te kopiëren , tot dusver OK maar dan stopt hij en vraagt om de CD van Windows 98 en die heb ik niet!! wel Windows 98 SE Uiteidelijk klik ik dan maar op bestand overslaan (moet een aantal keren) maar ondertussen helpt dus niets meer! En geluid heb ik al helemaal niet meer. Wie weet raad? Reijer
Link naar reactie
Ik ben een stap verder ondertussen: de vraagtekens bij <configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer/besturing van geluid en spelletjes> zijn weg. Alles werk goed volgens de eigenschappen. Helaas is er nogsteeds geen geluid,bij "multimedia" (ik kan alleen een algemeen apparaat kiezen) zijn de nodige dingetjes nog grijs net als bij "geluiden". SE eroverheen te installeren heb ik geprobeert maar omdat ik een dualboot met win2k heb vind hij een nieuwer besturingssysteem en stopt er dus mee. We zoeken door!!!!!!!!!!!!!!
Link naar reactie
Ik heb ook wel eens dat er bij het installeren van nieuwe drivers wordt gevraagd naar de verkeerde cd. Wat ik dan doe is de cd van Windows98 in de speler doen en op 'ok' klikken. Dan krijg ik een melding dat de juiste cd niet gevonden is. In dit scherm kun je echter ook zelf typen. Bijvoorbeeld: -Computer vraagt om cd-rom van Windows9(ME <=dergelijke onzin staat er bij mij dan meestal. -Na klikken op 'ok' komt er een scherm waar je kunt bladeren naar de 'juiste' cd-rom. Er staat dan in een vakje dat ik Win(ME moet hebben. E:Win9(ME Wanneer ik nu gewoon E:Win9(ME even verander in de cd-rom die ik wel heb, te weten E:Win98, en dan 'ok' doe gaat alles goed. Bovenstaande uitleg is misschien wat warrig. Dit omdat het ten eerste een nogal vreemd probleem is en ten tweede omdat ik het probleem niet zo maar even kan oproepen om te kijken hoe alles er ook al weer uit ziet. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...