Ga naar inhoud

cdbrander wil niet open


Aanbevolen berichten

als ik een cdtje brand - no matter of dat in nero (windows) of mbv cdrecord (linux) is - dan blijft de brander als ie klaar is met fixeren dicht, al geef ik expliciet (softwarematig) opdracht open te gaan. alleen na reboot wil ie open :sad: hij leest ook geen gewone cd's/audiocd's hij is gewoon geblokkeerd. :sad: het betreft een lite-on 16x10x40x apparaat. toen ik 'm net had deed ie zo raar. daarna ging het een tijd lang goed (alles), nu weer niet :sad: met hetzelfde merk cdr's gaat het zowel goed als fout :wink: dus daar ligt het niet aan. ook master/slave instellingen zijn zeker goed, kabels zitten vast enz. iemand suggesties? kleine update: in linux kwam ie er na +- 5 min uit _________________ :evil: windows? :evil: wat is dat? YECH [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-26 11:56 ]
Link naar reactie
Ik zou gewoon zeggen als ik dit lees dat de brander gewoon niet goed. Is misschien heel simpel antwoord. Maar ik geloof niet dat door een software-matige instelling zoiets kan opleveren. En zeker als je zegt dat het onder een ander OS ook niet werkt. Ik heb zelf ook soortgelijke problemen gehad, alleen met cdrom spelers. Toen wou het klepje ook niet open. Of ging die pas naar een paar minuten open. In alle gevallen lag het aan de cdrom speler zelf. [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-02-26 16:08 ]
Link naar reactie
oke, lade gaat op zich prima open en dicht als er geen cd in zit... met cd gaat ie prima open - het ding ´denkt´ denk ik dat ie ´m niet kan lezen... :sad: zal de kabel eens controleren, maar kan me niet voorstellen dat die het probleem oplevert. dvd-speler geeft geen problemen, en zit er ook op. weet alleen niet welke aan het einde van de kabel zit, dus dat zou het nog kunnen wezen.
Link naar reactie
Ik ken t probleem, alleen is het bij mij met de HP 9310i. Ik heb no=gsteeds niet uitgevonden waar het aan ligt en ach....voor die enkele keer dat het bij mij gebeurt ga ik me er ook niet druk om maken. [quote:d50aaa9f05] Op 26-02-2002 11:54, schreef Mithrandir: als ik een cdtje brand - no matter of dat in nero (windows) of mbv cdrecord (linux) is - dan blijft de brander als ie klaar is met fixeren dicht, al geef ik expliciet (softwarematig) opdracht open te gaan. alleen na reboot wil ie open :sad: hij leest ook geen gewone cd's/audiocd's hij is gewoon geblokkeerd. :sad: het betreft een lite-on 16x10x40x apparaat. toen ik 'm net had deed ie zo raar. daarna ging het een tijd lang goed (alles), nu weer niet :sad: met hetzelfde merk cdr's gaat het zowel goed als fout :wink: dus daar ligt het niet aan. ook master/slave instellingen zijn zeker goed, kabels zitten vast enz. iemand suggesties? kleine update: in linux kwam ie er na +- 5 min uit _________________ :evil: windows? :evil: wat is dat? YECH [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-26 11:56 ] [/quote:d50aaa9f05]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...