Ga naar inhoud

Cartridges navullen


Aanbevolen berichten

Dag rob the great, in ComputerTotaal hebben in een aantal artikelen testen gestaan over verschillende navulsetjes. Wat ik me kan herinneren hieruit is dat het merk/bedrijf Pelikan best wel goed was qua inktkwaliteit en qua navulmethode. Maar je kunt ook kiezen uit complete nagevulde cartridges. Natuurlijk voor een veel vriendelijkere prijs dan de originele :smile:. Deze inkt is inmiddels zo goed dat het niet meer te onderscheiden is van de originele inkt van de fabrikant. De kleur en de dekking is zeer goed. Natuurlijk geeft je printerfabrikant geen garantie meer als je alternatieve inkt gebruikt (zou de spuitmondjes verstoppen) of als je destructieve :wink: navulmethodes zoals naalden of het boren van gaten gebruikt. Zie nummer 9 (september 2001) Zie nummer 4 (april 1999)
Link naar reactie
Jazeker. Ik vind het best wel een knoeiwerk. Afhankelijk van merk en type patroon is het vrij eenvoudig uit te voeren. Laat de patroon wel uitlekken buiten de printer! Een chipbeveiliging kan het navullen wel eens wat lastiger maken. Ook moet je niet te lang wachten met navullen. De eerste keer dat een kleur in de patroon op was, heb ik die kleur nooit meer aan de praat gekregen. Pakweg twee uurtjes tussen leeg worden en navullen was kennelijk te lang. Het kan zijn dat ik te lang ben blijf doorprinten.
Link naar reactie
Hoi, [quote:b3e3bfdf64]Natuurlijk geeft je printerfabrikant geen garantie meer als je alternatieve inkt gebruikt (zou de spuitmondjes verstoppen) [/quote:b3e3bfdf64] Volgens mij is dit wel veranderd hoor, en maken ze er nu geen probleem meer van. Daarnaast zitten bij sommige merken de spuitmondjes/spuitkoppen op de cartridges zelf. Dus als je nieuwe cartridges plaatst plaats je ook nieuwe spuitkoppen... Dit is o.a. bij HP het geval. Groetjes, Ed
Link naar reactie
[quote:c3716889d7] Op 25-02-2002 22:49, schreef Kapsel: Dag rob the great, in ComputerTotaal hebben in een aantal artikelen testen gestaan over verschillende navulsetjes. Wat ik me kan herinneren hieruit is dat het merk/bedrijf Pelikan best wel goed was qua inktkwaliteit en qua navulmethode. Maar je kunt ook kiezen uit complete nagevulde cartridges. Natuurlijk voor een veel vriendelijkere prijs dan de originele :smile:. Deze inkt is inmiddels zo goed dat het niet meer te onderscheiden is van de originele inkt van de fabrikant. De kleur en de dekking is zeer goed. Natuurlijk geeft je printerfabrikant geen garantie meer als je alternatieve inkt gebruikt (zou de spuitmondjes verstoppen) of als je destructieve :wink: navulmethodes zoals naalden of het boren van gaten gebruikt. Zie nummer 9 (september 2001) Zie nummer 4 (april 1999) [/quote:c3716889d7] Wat jij opgeeft heb ik uiteraard als HCC-lid allang opgezocht en nagelezen. Die alternatieve inktpatronen is geen probleem. Mijn vraag was juist het zelf navullen :wink: van de patronen. Dat wordt niet beschreven in de C!T. :mad: Maar evengoed bedankt voor je reactie. Wat Hans.Vosman betreft wat jij zegt klopt, dat werd op de beurs ook gezegd. Niet te lang wachten met navullen, maar zo kort, nee dat zeiden ze niet.
Link naar reactie
1. Navullen zuigt behoorlijk, zwarte fikken en de hele zooi onder de inkt. 2. Garantie probleem ? nee hoor, gewoon een originele cartridge erin pleuren en opsturen en doen alsof de neus bloed, het is duurder voor hun om te bewijzen dat je andere inkt hebt gebruikt dan de printer te repareren. 3. De alternatieve cartridges heb ik redelijk goede ervaringen mee. Maar dat was niet de vraag had ik begrepen (ik wil alleen maar zeggen dat het kwa werk, rommel en geld veel scheelt)
Link naar reactie
Ik heb verschillende cartridges nagevuld, maar hoofdzakelijk die van Canon, omdat we op de zaak een aantal Canons hebben staan. In het begin leverde me dit nog wel eens bonte vingers op, maar tegenwoordig vul ik van de Canon7100 bijvoorbeeld beide cartridges in 5 minuten na, zonder geknoei. Das dus 3x kleur, 1x zwart en 1x fixeer. De HP cartridges stellen ook niks voor. Laatst nog 2 nagevuld voor de 700 serie. De 900 serie zal vanwege de detectie wat lastiger zijn.
Link naar reactie
Ik heb een tijdje geleden de kleurencartridge van mijn HP 840C bijgevuld met een bijvulsetje van Inktec. Ook dit setje maakt gebruik van een injectienaald om de cartridge bij te vullen. Het bijvullen zelf vond ik eenvoudig gaan en zonder knoeien. Gewoon alles van te voren klaar zetten, rustig werken en goed de aanwijzigingen doorlezen. Mijn inktpatroon was al een paar maanden leeg maar de verkoper in de winkel gaf me het advies om de printkop een kwartiertje in een bakje met warm water te zetten om zo de oude inkt op te lossen. Dit heeft bij mij prima geholpen.
Link naar reactie
Het Inktec-setje dat ik voor mijn HP 840C heb gekocht kostte zo'n 30 euro en bevat per kleur 20 ml. inkt. De cartridges van HP kosten ongeveer 35 euro en bevatten per kleur 5 ml inkt, dus ik kan vier keer bijvullen (of meer dan 5 ml. bijvullen per keer). Het is trouwens ook af te raden dan meer dan vier a vijf keer bij te vullen. De printkoppen zijn ook aan slijtage onderhevig en je zult deze (en dus de cartridge) dus ook moeten verangen op den duur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...