Ga naar inhoud

Afsluiten van het besturingssysteem.


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal pc's in huis. Allemaal met Windows 98SE. De een is wat nieuwer, de ander wat ouder. Maar dat maakt niet uit. De snelste pc die ik heb kan automatisch afsluiten. Ik hoef geen 'uitknop' te gebruiken. Alles prima. Op een van de oudere pc's kan dit niet en met Windows 95 toendertijd gaf hij netjes aan dat ik de pc nu uit kon doen. Nu kan ik deze ook netjes afsluiten. Na ongeveer 10 seconden is hij gestopt met ratelen en druk ik hem gewoon uit. Ik krijg dan GEEN blauw scherm als ik hem opnieuw opstart en ik veronderstel dus dat hij wel afsluit. Mijn vraag: Welk stukje hardware zorgt ervoor dat mijn pc automatisch afsluit?
Link naar reactie
Heeft met een aantal factoren te maken:ATX-voeding (alle voedingen tegenwoordig zijn ATX) en een moederbord die dit ondersteund. Elk moederbord wat je tegenwoordig koopt ondersteund ook APM (advanced power management) en tegenwoordig zelf ACPI (geloof iets van Advanced ..... power interface) Wat er dus voor zorgt dat de pc automatisch afsluit. Bovendien kun je hier nog meer mee, automatisch pc op laten starten bijv.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...