Ga naar inhoud

CD probleempje......


Aanbevolen berichten

Ik wist niet of ik dit nou bij hard-ware(brander) of bij software (CD) moest plaatsen dus heb ik het maar hier neer gezet. Vanwege grote problemen met m'n computer heb ik 2 weken geleden besloten om te gaan formatteren. Dus eerst wat opslaan. Een hele hoop plaatjes (scanner en camera) en flink wat Word bestanden heb ik op een CD-RW gezet. Toen geformatteerd en Windows XP Prof er opnieuw opgezet. Toen ik alle bestanden er weer af wilde halen (op de schijven zetten) bleek dat m'n CD-Rom speler en m'n brander hem niet konden lezen. En hij gaf ook aan dat er 0 bytes gebruikt waren en 0 bytes beschikbaar. Toen merkte ik nog iets vreemds op, ik zag dat de CD-RW beschreven was, en voor zover ik weet kan dat normaal niet bij CD-RW's. Iemand vertelde mij dat ik de CD-RW eerst moest formatteren. Dat heb ik dus niet gedaan. Klopt dat? En ben ik die bestanden nu voor goed kwijt? Michel.
Link naar reactie
Hoi, [quote:2eba8c63b2]Toen merkte ik nog iets vreemds op, ik zag dat de CD-RW beschreven was, en voor zover ik weet kan dat normaal niet bij CD-RW's. [/quote:2eba8c63b2] Je bedoelt dat je als je op de onderkant van de schijf kijkt dat er dan een deel iets anders eruit ziet (andere kleur/reflectie)??? Dat is normaal hoor, bij CD-R's en RW's... Formatteren moet je op dit moment juist niet doen. Dan ben je het zeker kwijt... Het is trouwens niet nodig om voor de 1e keer een CD-RW te formatteren. Wel is het raar dat 'ie aangeeft dat er 0 bytes gebruikt zijn. Heb je al een CD-diagnostic tool geprobeerd? Ik weet er geen zo op te noemen, maar via een zoekmachine zou je wel iets moeten kunnen vinden... Groetjes, Ed _________________ Het Computer!Totaal forum, meestal met 13 subforums... [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-02-25 17:05 ]
Link naar reactie
Ik luister :grin: In Nero selecteer je de files normaal gesproken, en vervolgens sleep je ze naar de compilatie... Toen je ging branden, heb je toen een brand schermpje gezien??? Ik bedoel dat schermpje waar je ziet hoe ver 'ie is... En misschien een les voor de volgende keer: als je zoiets belangrijks op cd gaat zetten ivm een format, altijd controleren of het er ook daadwerkelijk op staat... Groetjes, Ed
Link naar reactie
Ik heb af en toe die problemen met Nero ook - branden en nadien (zonder dat iets aan mijn compu gebeurde/gedaan werd) kan hij die CD niet lezen, noch op mijn andere writer. meestal moet ik dan volledig afsluiten en terug opstarten en dan lukt het meestal wel. (zeker niet die CD gaan formateren! !) en: je hebt bij Nero twee mogelijkheden: werken met de wizzard (en dan wordt de schijf stukje bij beetje 'geformateerd') ofwel eerst de cd gaan formateren (daarvoor de wizard uitschakelen) en dan kan je bij de tweede methode nadien gewoon werken met 'drag and drop' - slepen en verplaatsen - zoals je met gewone bestanden in verkenner doet. wat je nu best doet? ik zou eerst eens proberen met de wizard een bestand bij op die cd te branden, misschien leest hij hem achteraf wèl en anders ... tja dat weet ik ook niet goed, maar ik vermoed dat die bestanden wel degelijk op je CD staan, maar dat ze 'hidden' staan, maar dan niet op de gewone manier, zodat je ze dus nooit met verkenner kan zien... (als je 'verborgen bestanden tonen' aanvinkt, krijg je toch nooit àlle bestanden van je schijf te zien !, er zijn er die extra verborgen zijn) ik zou proberen hem geregeld te lezen en eventueel op andere compu's het ook eens te proberen. hopelijk lukt het je!
Link naar reactie
Hoi, Als je dat brand-schermpje gezien hebt, verwacht ik dat de bestanden er idd wel op staan... Wellicht dat je met een of andere cd-tool nog wat kunt doen!? Ik weet er echter zo geen te noemen. :sad: Tip voor de volgende keer: partities maken en alle documenten enzo op 1 partitie gooien. Dan kun je ze gewoon laten staan... Groetjes, Ed
Link naar reactie
tipje: met de huidige prijzen voor cd's gewoon een normale cd pakken en de bestanden er permanent opzetten, doe ik ook regelmatig en niet alleen als ik ga formateren. het heeft me al eens gered toen m'n systeem crashte, ik had nog ergens diep in een la een cd'tje liggen en dat is [b:fab3aa3d6c]FIJN![/b:fab3aa3d6c] zeg ik je :grin:
Link naar reactie
Je bedoelt nix gevonden, of werkte dat wat je gevonden had niet? Anyway, ik heb ook nog ff gezocht. CD-R Diagnostic: [quote:2e5ba757b7]Is your computer telling you that it can't find the files that you've just saved to your CD-R? CD-R Diagnostic is a tool for analyzing and recovering data from CD-R and CD-RW discs. [/quote:2e5ba757b7] [url=http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,16721,fileidx,1,00.asp]CD-R Diagnostic[/url] Het is een trial versie (nr 1.6.6)... Eventueel zijn er via google nog zat andere downloadlocaties te vinden (met ook wat nieuwere versies): [url=http://www.tecchannel.de/freeshareware_php/download.php3?url=2350&id=372]Versie 1.7.1[/url] Tot slot nog de url van de [url=http://www.cdrom-prod.com/]producent[/url] Succes, Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...