Ga naar inhoud

Notebooks Info


Aanbevolen berichten

Hallo Ik ben van plan om binnen 2 maanden een notebook te kopen. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die mij advies kunnen geven?? Ik zat te denken aan een Toshiba notebook, ik ben nog nooit in aan aanmerking geweest met dit merk en daarom vraag ik me af of dit de juiste keuze is?? Mijn ervaring met Compaq is niet zo goed, maar dit was een desktop computer en dat is al 2 jaar geleden maar het kan vandaag de dag wel anders zijn. Ik heb ook andere meningen van personen gehad en die waren niet zo te spreken over Dell dit kwam omdat de support bij hun niet erg lekker zit. Vragen waar ik dus mee zit zijn: 1. Hoe is het met de support gesteld bij Toshiba en andere fabricanten?? 2.Kan ik bij elke notebook van een willekeurige fabricant de hardeschijf opdelen. 3.Doe ik er goed aan om de meest uitgebreid notebook te kopen om latere uitbreiding te voorkomen. 4.Kan ik op elke notebook dezelfde besturingssystemen installeren en/of me eigen besturingssysteem, niet dat ik gebonden zit aan het besturingssysteem wat de fabricant erbij leverd maar dat ik bijv. ook nog windows 98 erop kan zetten. Zijn er mensen die me daar meer over kunnen vertellen en/of wat hun ervaringen met notebooks zijn. Ik zou graag willen dat die mensen even reageren om mijn bericht. Greetings Thomas
Link naar reactie
Kijk eens op http://www.Gericom.com daar hebben ze hele leuke en niet dure notebooks die echt alles kunnen... Ik ben van plan er zo een aan te schaffen.. Je kunt ze bij de verschillende MediaMarkten (www.mediamarkt.nl) in nederland kopen want bestellen dat kan niet.. Of je moet een eigen bedrijf hebben en da he'k niet.. Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Oh ja het schijnt moeilijk om een laptop te configurerern met software. Ik heb dat alleen gehoord ik heb het zoelf nog nooit gedaan. JK
Link naar reactie
Hoi, Heb in Dec een Gericom laptop gekocht (Lidl) PIII, 1200Mhz, 30Gig, 512Mb, 10/100, Firewire, cd/dvd combo, infrarood, 15!! inch scherm, 32 Mb graf.kaart,stapel software, XP, etc, etc, etc. voor 5000,- (Nlg) Zie hier voor testrapport: http://www.zdnet.de/mobile/artikel/notebooks/200111/supersonic_00-wc.html Zeer goed te spreken (ook over de support van gericom). Volgens mij komt volgende week een P4 laptop bij de Lidl. Nog zwaardere config en volgens mij ook nog 1000 piek goedkoper. Kan natuurlijk ook een Dell inspiron 8100 kopen (in the end misschien beter, maar kost je 3 tot 4000 meer. 1)support Gericom top! 2)bij mijn Gericom laptop iig wel. 3)ga wel voor de zwaarste config die je kunt krijgen 4) Ja Succes, Ropo _____________________________________________
Link naar reactie
Hoi Ik heb die Gericom notebook bij mediamarkt gezien en ik vond de helderheid een beetje tegen vallen, misschien kwam dit omdat de instellingen niet goed stonden. Ik kon de helderheid ook niet veranderen omdat dat allemaal beveiligt was. Alleen van afstand (+- een meter) was de helderheid goed. Hoe is jou helderheid van je Gericom notebook??? Zijn er nog mensen die hun mening kwijt willen over andere notebooks merken, post dan a.u.b. u post hier. Groeten, Thomas
Link naar reactie
Hoi, Het heeft me wat tijd gekost om uit te zoeken hoe ik de helderheid kon verbeteren (ik moet eerlijk toegeven dat de manuals die bij de notebook komen nou niet echt om over naar huis te schrijven zijn.......) Maar via het toetsenbord kun je dit aanpassen zodat spellen als Unreal en Deus Ex prima te spelen zijn. Voor de rest prima bak (zeer handig om even een dvd-tje af te spelen en te bekijken op je tv (zet ´m er zo naast) of aan te sluiten op je stereo voor mp3´s). FYI: hij is nu € 2000,- op gericom.com (is naar mijn mening niet echt veel voor een laptop; alhoewel je voor dat geld natuurlijk wel een state of the art desktop kunt krijgen. Keuze hangt af van je bedoeling, maar nogmaals: snel zat voor (alle) games, internet, dvd etc, etc) Suc6 met je keuze. ________________________________________
Link naar reactie
Alleen jammer dat Gericom niet in al hun Notebooks Mobile CPU's gebruikt, waardoor de gebruikstijd van de accu in die modellen niet al te hoog is. Persoonlijk zou ik voor een Dell notebook gaan omdat je die helemaal naar eigen wens kunt samenstellen. Ben je van plan om regelmatig mobiel te gaan gamen doe je er bijvoorbeeld goed aan om te kiezen voor een GeForce 2 Go of de Ati Mobility Radeon. Heb je hier absoluut geen behoefte aan, kun je die centen mooi in je zak houden, of aan iets andere besteden. De harde schijf is lang niet altijd naar eigen wens in te delen. Veel fabrikanten gebruiken nl. een hiddenpartitie waarop de voor een systeemherstel benodigde gegevens staan (voorbeeld is Compaq, maar op verzoek sturen ze overigens wel de restore cd's op). Je kunt die partitie dus niet zondermeer verwijderen. Bovendien is het ook nog maar de vraag of de drivers voor andere besturingessystemen dan het meegeleverde voor de toch niet zo standaard notebook hardware wel beschikbaar zijn. _________________ The truth is out there? Does anyone know the URL? [ Dit Bericht is bewerkt door: pruiter op 2002-02-25 19:12 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...