Ga naar inhoud

kapotte quantum fireball hd....waar naar toe?


Aanbevolen berichten

http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm ga naar "Warrantie Information" kijk daar eens bij: "Warranty Statement" (rechts boven onder 'links') lees eens door om te kijken of je nog garantie hebt ga dan terug en kijk bij: "Warranty lookup" dan weet je meteen of je garantie hebt als dat zo is dan moet je een RMA aanvragen. vind je ook in de sectie "Warranty Information"
Link naar reactie
alle kabels zaten ok heb bij Maxtor 'n RMA aangevraagd ben benieuwd of ze mij toestaan de schijf (zonder aankoopbon) op te sturen heb sinds kort 'n andere schijf, 20gb WD, ingebouwd, die goed werkt, maar wel wat klein is daarom heb ik sinds zaterdag een 40 gb WD ingebouwd, maar heb 'n klein probeempje waarvoor ik beter 'n nieuw topic kan starten bedankt voor je hulp Mithrandir en mania :smile:
Link naar reactie
[quote:086d3a7250] Op 18-02-2002 18:36, schreef Night Light: alle kabels zaten ok heb bij Maxtor 'n RMA aangevraagd ben benieuwd of ze mij toestaan de schijf (zonder aankoopbon) op te sturen heb sinds kort 'n andere schijf, 20gb WD, ingebouwd, die goed werkt, maar wel wat klein is daarom heb ik sinds zaterdag een 40 gb WD ingebouwd, maar heb 'n klein probeempje waarvoor ik beter 'n nieuw topic kan starten bedankt voor je hulp Mithrandir en mania :smile: [/quote:086d3a7250] Ik had ook een Quantum Fireball, 10gig, en die ging kaduuk. Zo in ene keer 's avonds een snerpend gehak, in paniek alle stekkers uit mn pc... ... in jouw geval lijkt het me dat het gewoon de HD vergaan is, niet zozeer kaduuk. Ik heb die van mij uit de pc gehaald en de kop los'getikt'. Daarna bootte hij nog 1x en de volgende dag heb ik hem naar de winkel gebracht (met bon) waar ik een nieuwe kreeg. (Niks van dat kop lostikken gezegd, want als je m zelf probeert te redden geven ze denk ik geen garantie meer :wink: ) Ze wilden hem wel in één keer machinaal overzetten op mn nieuwe, maar ik heb beide disks mee naar huis genomen en het zelf 99% overgezet (kom nou, welk meisje kan dat nou niet zelf!). De volgende dag die HD ingeleverd en zij hebben hem naar de fabriek opgestuurd. Moraal van het verhaal: ga ermee naar je advanced computerboer en vraag of die er naar kan kijken. Even in een pc opstarten, desnoods openhalen en kijken of er solderinkjes loszitten. Als de kop nog niet gecrasht is, maar hij beweegt niet meer, dan moet hij volgens mij nog gewoon 'gezond' zijn.
Link naar reactie
[quote:8c864455b5]nee! low-level format schijnt je schijf ook vrij snel naar de klote te helpen. beter idee is de diagnostische tools van maxtor gebruiken[/quote:8c864455b5] Je kunt een low-level format uitvoeren m.b.v. een programma van Maxtor. Dit progje is te downloaden van de site en heet 'powerdiag'. Ik heb het laatst gedaan om een probleem met volslagen verrotte partities (met dank aan fdisk) op te lossen. Loopt weer perfect. Het is denk ik wel aan te raden alleen programma'van de fabrikant te gebruiken, anders is een dergelijke format geloof ik inderdaad tamelijk riskant.
Link naar reactie
Toeter schreef: [quote] "Ze wilden hem wel in één keer machinaal overzetten op mn nieuwe, maar ik heb beide disks mee naar huis genomen en het zelf 99% overgezet (kom nou, welk meisje kan dat nou niet zelf!)." [/qoute] Euh, toeter, plenty of them! de meesten worden al allergisch als ze aan computers denken! :wink: Count Uilesnor schreef [quote:d5886eb7fb] "Je kunt een low-level format uitvoeren m.b.v. een programma van Maxtor. Dit progje is te downloaden van de site en heet 'powerdiag'. Ik heb het laatst gedaan om een probleem met volslagen verrotte partities (met dank aan fdisk) op te lossen. Loopt weer perfect. Het is denk ik wel aan te raden alleen programma'van de fabrikant te gebruiken, anders is een dergelijke format geloof ik inderdaad tamelijk riskant." [/quote:d5886eb7fb] Spinrite is *geen* low level format, het is te vergelijken met scandisk, maar dan veel grondiger. problemen met fdisk hebben helaas niet zo heel veel te maken met kapotte schijven. anders had ik die 4 20 GB schijven zonder garantie allang gerepareerd... :sad: idd: snerpend gekraak :sad: of zelfs helemaal niet spinnen of smart errors --> daar moet nog wel wat aan te doen zijn denk ik. wellicht de platters eruit vissen en in een ander stoppen :razz: Als 'ie niet spint dan zit er echt maar een ding op: pc store en daarna rma :sad:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...