Ga naar inhoud

PCI modem drivers !!!?


Aanbevolen berichten

Heb een probleem met een PCI-56kmodem. Heb win-me schoon geinstalleerd. Voorheen werkte modem prima, nu niet meer. In system verschijnt bij hardware een geel vraagtekentje met de vermelding dat er onbekende hardware is gevonden genaamd PCI communication device. Dit is de modem neem ik aan. Een modem wordt niet gevonden; ook niet bij t opnieuw zoeken naar hardware. Standaard drivers zoals op win_me staan doen t niet. Heb geen originele drivers meer. (1) Op internet staan diverse drivers voor PCI-modems. Hoe kom ik achter t typenummer van mijn PCI-modem?? (2) Voorheen hing modem aan poort 3; nu blijken er ineens maar 2 poorten te zijn?? Uitleg?? (3) Hoe maak ik de peecee 'duidelijk' dat de gevonden onbekende hardware een modem is?? Groeten, Esther.
Link naar reactie
(3) PCi comm. device is je modem. Open 'nieuwe hardware 'in je control panel, kies "selecteer zelf je hardware uit de lijst", kies dan modem en volg de aanwijzingen. De modem maakt gebruik van een virtuele poort com3 of com4 of com5. Dat wil inderdaad nog weleens veranderen.... maar maakt niet zoveel uit, je kunt ze trouwens toevoegen in : system in de control panel onder apparaatbeheer-poorten-vernieuwen of ook via bovenstaande maar kies dan ipv modem. poorten Maar als je het type modem weet is het gewoon een kwestie vd goede drivers vinden daarna gaat de installatie bijna automatisch
Link naar reactie
L.S. In mijn systeem staat op het configuratiescherm een figuur met onderschrift ~HaM configuration~ Als ik dit niet eerst installeer dan heb ik dezelfde problemen. Alipapa PS.Mijn modem is een Creatix v90 HaM en is geleverd door Lifetec/Medion. _________________ Ik zoek cartridges voor de expansiepoort van de Commodore 64/128 en Plus 4.( Geen Power of Final cartridges) [ Dit Bericht is bewerkt door: Alipapa op 2002-02-19 01:57 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...