Ga naar inhoud

Brander inbouwen


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb net een brander gehaald. (m'n oude was kapot en ik had nog garantie, dus kreeg ik gratis een nieuwe). Nu wil ik die brander in een andere pc zetten dan dat die eerst zat. Maar ik heb alleen maar de branderr zelf gekregen voor de rest helemaal geen snoertjes!? Hoe moet ik het doen en kan het wel zonder snoertjes? Alvast hartstikke bedankt, Klaas
Link naar reactie
Het is nu gedeeltelijk gelukt. Ik weet nu dat ik géén extra snoertjes nodig heb. Alleen maar een dik snoer en een voedingssnoer. Die heb ik er allebei ingedaan en ik heb de cd-rom speler "master" gemaakt en de brander een "slave". Eerst had ik ze allebei master, maar toen herkende die ze niet. Nu herkent die alleen de cd-rom speler! Hoe kan ik er voor zorgen dat die ze allebei herkent? Heb ik daar stuurprogramma's voor nodig?
Link naar reactie
[quote:116457f187] Op 16-02-2002 15:06, schreef matel: Meestal zitten deze kabels al in de PC. De harde schijf is Master van IDE poort 1. Als er een cdrom speler aanwezig is, kan deze bijvoorbeeld zitten op IDE poort 1 als Slave. De brander kan er dan bij worden gezet als Master op IDE poort 2. Kabels zijn los te koop in elke computerwinkel. [/quote:116457f187] Ik had jouw reactie nog niet gezien toen ik mijn post plaatste! Maakt het uit dat ik de cd-rom speler master heb en de brander slave?
Link naar reactie
Het kan beter werken als de brander als Master is aangesloten. Ik heb zelf de cdrom speler slave op IDE poort 1 (naast de harde schijf) en de brander Master op IDE poort 2. Als je wilt branden van cd naar cd (rechtstreeks), dan moet je het haast wel op deze manier aansluiten. 1 IDE poort kan namelijk niet lezen en schrijven tegelijk.
Link naar reactie
[quote:ace0079387] Op 16-02-2002 15:13, schreef matel: Het kan beter werken als de brander als Master is aangesloten. Ik heb zelf de cdrom speler slave op IDE poort 1 (naast de harde schijf) en de brander Master op IDE poort 2. Als je wilt branden van cd naar cd (rechtstreeks), dan moet je het haast wel op deze manier aansluiten. 1 IDE poort kan namelijk niet lezen en schrijven tegelijk. [/quote:ace0079387] Bedankt! Kan het daardoor komen dat de brander nu niet wordt herkent? Ik kan hem trouwens wel open/dicht doen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Klaasje op 2002-02-16 15:18 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...