Ga naar inhoud

voedingen en andere perikelen


Aanbevolen berichten

okay, ik had het niet moeten doen natuurlijk, maar ik heb het toch gedaan. een pc uit elkaar geschroefd, voeding opengehaald en de fan vervangen omdat ie te veel herrie maakte. (hoort natuurlijk allemaal te kunnen, 'k heb 'm tenslotte ook zelf in elkaar gezet) toen heb ik meteen maar alle dingetje die ik verder nog los kon maken losgemaakt. cpu eruit, pci kaarten eruit, ram eruit geramd ide kabels los, alle draadjes op het mobo eraf... nu staat alles weer in elkaar. - en uiteraard was ik zo voorzichtig dat statische electrischiteit geen kans kreeg. alle snoertjes weer aangesloten. de soft-pwr on ook... maar het ding gaat het niet doen. aanzetten helpt niet! mijn vraag is nu: hoe krijg ik een voeding aan het werk zonder dat ie een signaaltje krijgt van het mobo? dan kan ik testen of hij het nog goed doet. (nee de schakelaar achterop staat niet uit, er zit er geen :razz: )
Link naar reactie
Gooi alle kabels los en verwijder alle kaarten die niet nodig zijn. De videokaart blijft dan denk ik over. De IDE kabels losgooien omdat deze soms verkeerd om worden aangesloten. Dan werkt het systeem meestal niet meer. In principe is de voeding met 1 draadje aan te zetten. De URL die dat beschrijft, heb ik niet meer, de informatie wel. Controleer voor dezekerheid de draden naar de P-on/off schakelaar. Als deze goed zitten, zou de voeding zelf aan moeten gaan als je op het knopje voor op de computer drukt. Anders een jumpertje over die 2 pennen schuiven, dat heeft hetzelfde effect. Controleer of de CPU er goed in zit. In mijn handleiding stond bijvoorbeeld verkeerde informatie hoe dat moest. Sluit verder de normale bedrading aan voor HDD ledjes, aan/uit LED, aan/uit schakelaar enzovoort. Maar nog geen IDE kabels ...
Link naar reactie
[quote:76320cfa96] okay, ik had het niet moeten doen natuurlijk, maar ik heb het toch gedaan. een pc uit elkaar geschroefd, voeding opengehaald en de fan vervangen omdat ie te veel herrie maakte. (hoort natuurlijk allemaal te kunnen, 'k heb 'm tenslotte ook zelf in elkaar gezet) [/quote:76320cfa96] Heb je gesoldeerd, of kon je het stekertje gewoon wisselen? Controleer of de ventilator okay is. Soms rood/zwart verwisseld. SOms zit een andere connector los.
Link naar reactie
dat zou wel kunnen ja, in de voeding was geen mogelijkheid om een stekkertje aan te sluiten dus heb ik de snoertjes van de oude fan doorgenipt, gestript en in de stekker van de nieuwe gestopt. (contact is wel okay, ´k krijg ze er bijna niet meer uit) ide kabels kunnen er maar op een manier in :wink: heb geen boekje bij het mobo soundcart + videokaart zijn geintegreerd --> haha, zit altijd goed :wink: dat idee van die jumper: cool! na stroomuitval start een atx ding ook automatisch weer :wink: thanks, ga het vanavond laat proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...