Ga naar inhoud

com poort probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een hp vectra 500 serie pc staan, windows 98 geinstalleerd. Nu heb ik 2 comm poorten erop, maar windows zegt dat dit comm 3 en comm 4 is. Nu draait er op deze pc een dos programma, bestaan ze nog dan? jaja, en die heeft persé comm 1 of 2 nodig heeft. Hoe kan ik windows ervan overtuigen dat het niet 3 en 4 is maar 1 en 2? bedankt, R
Link naar reactie
Het antwoord was! En ik citeer uit het andere forum: ---------------- In je bios moet ergens staan welke IO en IRQ je voor je Compoorten wilt gebruiken. Aan de hand hiervan wordt bepaald welk nummer het is. Com1 at 0x03f8 (irq = 4) Com2 at 0x02f8 (irq = 3) Zorg ervoor dat je niet Com1 en Com3 tegelijk gebruikt, dat werkt niet. Mocht in je BIOS het e.e.a. zo staan (of in apparaatbeheer) haal de poorten dan eens weg en reboot. Kijk of ze dan weer Com1, Com2 enz heten. ------------ en dat werkte, ik zat dus goed in mijn bios, ik had alleen de verkeerde instellingen GR
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...