Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Deze vraag heb ik een tijdje gelden ookal gesteld, maar ik kan hem niet meer vinden, Mijn pc heeft de neiging om na een lange tijd aangestaan te hebben spontaan uit te vallen. Als hij een tijdje (lees: van 20:00 tot 8:00) heeft uitgestaan, kan hij er weer een dag tegenaan. Nadat hij is uitgevallen, kun je hem wel opnieuw opstarten, maar stopt hij er binnen 5 minuten mee. Nu begrijpen jullie wel dat dit vreselijk irritant is, zeker nu de pc sinds een paar weken erg belangrijk is geworden. De reden dat ik nu pas weer begin over deze kwestie is omdat hij het een paar weken goed gedaan heeft, maar wat nu eigenlijk de vraag is: Wat kan het probleem zijn, en wat zou je er aan kunnen doen. Ik denk zelf dat het helemaal niets met software te maken heeft, (dus ik ga ervanuit dat het hardwarematig is :smile: )en ik wilde jullie meteen even vertellen dat ik op het gebied van hardware erg weinig weet. Ik weet waar een moederbord zit en dat er een aantal dingen opzitten. Dus als iemand met het mogelijke euvel komt, zou die mij dan ook willen uitlegggen wat het is, en wat het doet, zodat ik weet waarover je praat ed. Wel erg handig voor mij, Alvast erg bedankt, D Spaans
Link naar reactie
[quote:570f88e688] Op 13-02-2002 22:42, schreef egslim: Misschien ligt het aan de voeding, maar het is wel vreemd dat je meer dan tien uur moet wachten voordat je 'm weer kunt gebruiken. [/quote:570f88e688] dat kreeg ik de vorige keer volgens mij ook te horen, maar wat kan er dan mis zijn met de voeding? [quote:570f88e688]misschien is het wel de koeling[/quote:570f88e688] dacht ik zelf ookal aan. Ik heb ooit eens te horen gekregen dat er op mijn processor een soort thermometertje zit, en als hij dan te warm wordt, dat hij er dan gewoon mee kapt, dat zeg ik dus ook de hele tijd tegen de andere in het huis die helemaal para worden als de pc weer eens uitvalt. Maar wat moet er dan voor koeling op? Er zit nu een ding op dat aardig groot is, D Spaans
Link naar reactie
[quote:275657753a] Op 14-02-2002 0:26, schreef dabutcha76: Lijkt inderdaad een gevalletje koeling. Geef es wat meer specificaties over je processor en wat voor koeling erop zit en kijk es (met de kast open) of dat ding wel draait. Morgen weer terug :wink: [/quote:275657753a] ik heb een intel celeron lll 800, de koeler draait zeker en er staat op: DC BRUSHLESS MODEL CF - 126258 DC12V =< (vorm deze twee figuren smaen en je hebt wat erop staat) 0.28A D Spaans
Link naar reactie
[quote:5663066a9e] Op 14-02-2002 18:22, schreef dabutcha76: Hmm... das wel vreemd. Kun je in je BIOS zien wat de temperatuur van moederbord/processor is? (onder Hardware monitoring ofzo?) Succes! [/quote:5663066a9e] Het enige wat ik aan temperaturen in de bios kon vinden is dit: current cpu temp: 27/28*C current system temp 28*C Weet niet of je dit bedoeld, maar dit waren de enige die ik kon vinden, Spaans
Link naar reactie
[quote:c0d71af335] Op 15-02-2002 0:35, schreef Mithrandir: temp is wel ok staat je pc ingebouwd of zo? dwz in een kast waardoor er weinig air-flow mogelijk is? [/quote:c0d71af335] nee, hij staat onder het bureau, volgens mij is er genoeg lucht omheen. De kast zelf sluit de binnenkant wel helemaal af, maar dat is de bedoeling ook geloof ik. Overigens is er wel aardig wat stof in deze ruimte, zou het daar an kunnen liggen? D Spaans
Link naar reactie
well, stof is nooit bevorderlijk :wink: schroef ´m eens open en houd er een stofzuiger bij... hoezo helemaal dicht? dat lijkt dan op een niet al te beste air flow heb je een of twee fans aan de achterkant zitten? en aan de voorkant? daar hoort op z´n minst een groot ´tochtgat´ te zitten om verse lucht aan te zuigen. dit zit overigens in vrijwel iedere kast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...