Ga naar inhoud

Overlappende partities?? Ik heb echt hard hulp nodig!


Aanbevolen berichten

Vandaag wilde ik mijn 40GB harde schijf herpartitioneren. Dit deed ik met FDISK. Aanvankelijk had ik alleen een extended partitie gemaakt (door vergeetachtigheid). Toen ik hier achter kwam heb ik alsnog een primaire en een extended gemaakt m.b.v. FDISK. Nu ben ik echter 7GB(!) kwijt. FDISK geeft de juiste grootte van mijn HD weer, maar als ik partities wil maken heb ik slechts een deel van mijn HD tot mijn beschikking. Met FDISK kon ik verder niets beginnen, dus besloot ik eens te kijken hoe mijn HD eruit zag volgens FIPS. Volgens FIPS overlappen twee partities elkaar. Hoe kan ik dit in 's hemelsnaam weer goed krijgen? Ik ben echt ten einde raad. P.S. Ik kan gewoon Windows installeren dus als iemand een oplossing weet met een programma dat onder Windows draait is het ook goed.
Link naar reactie
Er staat geen data meer op mijn partities. ik heb met FDISK dan ook al geprobeerd de zaak recht te breien. Het probleem is dat FDISK wanneer ik de nieuwe partities wil maken, slechts 28GB ter beschikking stelt (HD is 40GB minus 5 GB voor Linux). Ik ben een Gig of 7 kwijt. Ik vermoed dat er iets verkeerd zit in de partitie tabel, maar hoe ik dat moet fiksen zou ik werkelijk niet weten. Partition Magic zou misschien uitkomst kunnen bieden. Aangezien ik dat niet heb probeer ik er eerst zonder dat programma uit te komen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Count Uilesnor op 2002-02-12 19:08 ]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het probleem is inmiddels opgelost. Dit heb ik hier niet gepost waarvoor mijn nederige excuses :wink:, problemen met het netwerk op school zorgden dat ik de inmiddels getypte reply niet meer kon posten. Daarna vergat ik het nog eens te proberen. Ik kreeg op een ander forum de tip om eens te kijken op de site van de fabrikant of daar misschien een progje op stond. Dit heb ik gedaan en ik heb er het een en ander gedownload. Na een hoop geklooi, bleef alleen de 'daisycutter';-) over: low-levelformat. Dit duurde een uur of zeven en toen was de schijf, zoals hierboven al staat, weer als nieuw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...