Ga naar inhoud

gamepoort probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een Trust 5.1 geluidskaart geinstalleerd op een computer met een A-Open AX34 moederbord. Dit moederbord heeft een on-board soundkaart, maar deze heb ik hardwarematig (jumper) en in de BIOS uitgeschakeld. Onder Win XP en ook onder Win 98 SE heb ik de gamepoort geconfigureerd en een stuurtje aangesloten. Dit werkt allemaal goed totdat ik de computer afsluit. Bij afsluiten van de computer met aangesloten stuurtje loopt de boel vast. Ook kan ik de PC niet meer opstarten. Dit lukt pas weer als ik het stuurtje (of een ander apparaat) loskoppel. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, dus waarschijnlijk is er een hardwareconflict. Wie heeft een oplossing ?
Link naar reactie
Ik denk dat de drivers van het stuurtje een proces vormen dat moet worden afgesloten voordat je de computer uitzet. In WinXP zou je het kunnen controleren: start hem eens op zonder stuurtje, en check wat er onder taakbeheer bij 'processen' staat. Start daarna op mét stuurtje en kijk welke processen dat stuurtje erbij laadt. Sluit het proces af en zet de computer uit. Lukt het dan wel, dan weet je dat het aan het proces ligt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...