Ga naar inhoud

CDROM speler op oude PC


Aanbevolen berichten

hallo ik heb een probleem met een oude PC (pentium 60) on deze pc zitten een harde schijf en een cdrom speler. toen ik de hardeschijf in wilde bouwen moest is zelf in de BIOS (AMI) de cylinders, koppen enz zelf instellen omdat er geen auto detect op zit. nu werkt de hd dus goed, maar nu zit ik met die cdrom speler die krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat... ben al met diverse bootdiskkettes bezig geweest maar die kunnen de cdrom niet vinden... volgens mij omdat ie dus ook door de bios niet wordt herkent.... wie heeft hier een oplossing voor?? groeten remco [ Dit Bericht is bewerkt door: re//co op 2002-02-10 15:05 ]
Link naar reactie
Ik zou in een Pentium machine toch wel een automatische detectie verwachten. Nou ja, dan zijn vele 486 systemen op dat punt wat moderner. Soms is er een variant: de schijf op 'Auto' zetten, vervolgens zoekt de Bios de parameters er zelf bij. Overigens staat de Bios herkenning los van het normale gebruik. Die herkenning is dus niet strikt noodzakelijk, zou je in de Bios het device op 'None' zetten, dan wordt een speler niet herkend, maar DOS zal die speler wel vinden. Het is wel zo dat als de Bios de speler herkent, dat DOS dat dan ook wel zal doen. Je opmerking 'diverse opstart diskettes' zegt mij niet zoveel. Ik ga ervan uit dat je geschikte drivers gebruikt, of weet je dat niet zeker? Betreft het een standaard CD-Rom speler of een wat oudere? Welk merk en type? Is de speler goed aangesloten? Kabels (voeding, IDE), master/slave ...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...