Ga naar inhoud

Windows XP Pro & HP Scanjet 6300 C


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van Windows XP Pro en een scanner van Hewlett Packard 6300 C. Nu kan mijn computer de scanner niet vinden (scanner niet geinitialiseerd, scanner interface niet gevonden). Ik heb al de recentste software van HP geinstalleerd. Mijn scanner is voorzien van een USB poort en van een Scsi aansluiting. De verbinding met de USB poort werkt niet meer, ook niet met windows ME of 98 SE. (reden volgens kenners USB poort opgeblazen). Nu heb ik een scsi kaart gekocht (Adaptec 2904), want de scanner werkte op Windows ME wel met een scsi kaart, maar nu met XP wordt dezelfde melding weer gegeven dat de scanner niet wordt gevonden. Wie weet voor dit een oplossing, want HP weet het namelijk ook niet meer. Bedankt alvast p.s. wat voor handelingen kan ik doen om te controleren op welk adres de SCsi kaart is te vinden en hoe ik de bios kan raadplegen en daarin dan de juiste handelingen verricht
Link naar reactie
Nou, start je computer op en zodra de melding voorbij komt 'hit del to enter setup' ram dan op del :smile: In de bios moet je kijken naar IRQ's, de nummers die aan poorten worden toegewezen. Als er dubbele nummers voorkomen, zal je scanner sowieso niet werken. Als dit niet het geval is, kijk dan naar het poorttype. Dit moet geloof ik ECP/EPP zijn. If not, dan kunnen er ook fouten komen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo, ik heb de volledige 86 mb gedownload, maar het resultaat blijft hetzelfde. Nu is mij verteld dat de USB poort van de scanner is opgeblazen, maar aangezien de scanner nu ook niet meer werkt met SCSI aansluiting, begin ik zo langzamerhand te denken dat de scanner na 2 jaar toch stuk is. Om nu weer opnieuw de gehele computer te installeren lijkt me ook teveel van het goede. Ik heb inmiddels wel gezien dat de SCSI kaart op IRQ nummer 11 zit. De scanner geeft 3 groene knipperlichtjes te zien, dit zou betekenen dat het adres van de scanner 3 is. Moet het nummer van de IRQ nu gelijk zijn aan het adres van de scanner? En op welke manier krijg ik dan de SCSI kaart op een ander IRQ nummer.
Link naar reactie
Ook ik ben getroffen door het WinXP/ScanJet 6300C probleem. Ben bezig met E-mail HP want ik ben niet van plan EUR 175 te betalen door hun fouten. Gelukkig zijn we niet uniek en in de States lijkt er een omruilaktie begonnen te zijn. Zie http://bizforums.itrc.hp.com/cm/CategoryHome/1,,418,00.html Als we met z'n allen flink klagen komt er mogelijk hier ook zoiets. Verwacht niet dat een software update zal helpen daar een downgrade naar W2K hier het zelfde probleem gaf en via SCSI kreeg ik de scanner ook niet meer aan de praat. Henk
Link naar reactie
[quote:9e6f1ef642] Op 02-03-2002 22:33, schreef John Labree: Hallo, ik heb de volledige 86 mb gedownload, maar het resultaat blijft hetzelfde. Nu is mij verteld dat de USB poort van de scanner is opgeblazen, maar aangezien de scanner nu ook niet meer werkt met SCSI aansluiting, begin ik zo langzamerhand te denken dat de scanner na 2 jaar toch stuk is. Om nu weer opnieuw de gehele computer te installeren lijkt me ook teveel van het goede. Ik heb inmiddels wel gezien dat de SCSI kaart op IRQ nummer 11 zit. --- Als dat geen problemen geeft gewoon zo laten. --- De scanner geeft 3 groene knipperlichtjes te zien, dit zou betekenen dat het adres van de scanner 3 is. Moet het nummer van de IRQ nu gelijk zijn aan het adres van de scanner? --- Weet niet hoeveel devices je aangesloten hebt. Elk device moet z'n eigen ID hebben en deze kunnen niet geshared worden. Is je scanner het enige device dat is ID3 prima. --- En op welke manier krijg ik dan de SCSI kaart op een ander IRQ nummer. --- Als je ACPI en APIC op je MB aktief hebt staan is dat geen probleem. Ook zonder moeten kaarten kunnen sharen. --- [/quote:9e6f1ef642]
Link naar reactie
Ik heb zelf ook met dit probleem geworsteld. Je moet naar de HP-site gaan, en daar hebben ze een bestand genaamd:SJ673en Nou, je installeerd eerst gewoon met je normale software de scanner. Reebooten Daarna pak je het bestand SJ673en uit in b.v. de temp directorie. Daarna installeer je die software over de bestaande installatie heen, et voila scannen maar.... Success
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...