Ga naar inhoud

software niet op cd maar op HD


Aanbevolen berichten

Ik wil een sky van Dixon kopen, echter windows wordt niet op cd geleverd maar staat op de HD. Hier ben ik niet zo blij mee. Is er een mogelijkheid om de software op cd te branden? Volgens de verkoper staat het op een verborgen partitie maar kon of wilde mij niet vertellen welk programma ze hebben gebruikt. Verschillende partitieprogramma's door elkaar gebruiken kan problemen geven.
Link naar reactie
Wat ook mogelijk is, mits je over windows 98/98 se/me/2000 beschikt: Koop een upgradeversie van windows xp. Laat de machine "kaal" leveren en de kosten van winxp van de totale kosten aftrekken. Een preïnstall kost evenveel als een CD-ROM. Installeer winxp zelf. Ik heb het ook zo gedaan. Dat preïnstallen van winxp is alleen voordelig voor Dixon. Als je HD crasht ben je xp kwijt. En dat geklungel met branden wordt je zo bespaard.
Link naar reactie
Ga gewoon naar een echte computerwinkel in de buurt. Of bestel je pc online, wij helpen wel met samenstellen als je er niet helemaal uitkomt. http://www.eynstein.nl/ http://www.wintelco.nl/index.htm http://www.completer.nl Zo maar 3 namen welke het goed doen in de tweakers.net shopsurvey [url=http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp?Order=algemeen]Link[/url] Let wel op het aantal mensen welke een beroordeling hebben in gevuld, 1 of 2 mensen welke een 10 geven zegt niet alles.
Link naar reactie
Bij het type winkels dat hjs bedoelt geef je zelf op welke onderdelen je wilt, en of je er Windows bij wilt kopen. De winkel zet dan de pc voor je in elkaar, vaak tegen een kleine extra vergoeding. Windows XP krijg je dan in ieder geval met cd en ik vermoed ook met doos e.d. Waarschijnlijk moet je Windows er dan wel zelf opzetten, maar je kunt het vaak voor een paar euro ook laten doen. Een preinstall zonder dat je de cd erbij krijgt is het in ieder geval niet.
Link naar reactie
[quote:8651ba1c14] Op 06-02-2002 22:26, schreef egslim: Bij het type winkels dat hjs bedoelt geef je zelf op welke onderdelen je wilt, en of je er Windows bij wilt kopen. De winkel zet dan de pc voor je in elkaar, vaak tegen een kleine extra vergoeding. Windows XP krijg je dan in ieder geval met cd en ik vermoed ook met doos e.d. Waarschijnlijk moet je Windows er dan wel zelf opzetten, maar je kunt het vaak voor een paar euro ook laten doen. Een preinstall zonder dat je de cd erbij krijgt is het in ieder geval niet. [/quote:8651ba1c14] Juist, als je dat bij een goede winkel doet heb je een veel betere pc dan welke gebouwd op de lopende band van Sky !! Installeren van windows hoort bij het in elkaar zetten vind ik (als je windows erbij besteld natuurlijk) en een goede winkel test de pc redelijk grondig voordat hij de deur uitgaat. De enigste pre welke ik kan bedenken voor merken als SkyPackerb Belletc. is dat je er wat extra software bij krijgt en gelijk aan de slag kan.
Link naar reactie
[quote:593291a029] Op 07-02-2002 13:25, schreef egslim: Het grootste nadeel van het kopen van een merk pc als Packard Bell, HP, Compaq e.d. is dat wanneer je later eens iets wil upgraden je gegarandeerd meer problemen krijgt dan bij een custom made pc. [/quote:593291a029] Het grootste nadeel vind ik toch duidelijk de kosten...
Link naar reactie
Dan nog, OEM-pc onderdelen hebben minder instelmogelijkheden. Dat betekent dat wanneer je later een onderdeel vervangt en je krijgt een compatibiliteitsprobleem je minder mogelijkheden hebt om het op te lossen. Daar staat tegenover dat OEMs altijd conservatieve instellingen gebruiken, waardoor compatibiliteitsproblemen minder snel optreden, maar die ook ten koste gaan van de prestaties.
Link naar reactie
Hallo, ik hebzelf vorig jaar een Paradigit PCgekocht, met Windows ME pre-installed, en ook op een verborgen partitie. daarop staan bij mij twee installaties, Windows ME kaal, en ook een installatie met drivers voor beeld in geluid al ingesteld. Ik was daar eerst ook huiverig voor, echter het bevalt mij niet eens zo slecht. Ik heb (door eigen stommiteit) het afgelopen jaar 2 keer windows opnieuw moeten installeren, dat is bij mij dus in 17 minuten klaar, dan heb ik weer de installatie met drivers en al voor geluidskaart en dergelijke zoals aan het begin. Ik kan dus overigens ook kiezen voor een geheel schone Windows installatie, kost ook 17 minuten. De hidden partitie is overigens bij mij zichtbaar via Partition Magic. Groeten, Fokke
Link naar reactie
In c't 7-8 2000 stond een leuk artikeltje over de bevrijding vrij.bat te downloaden op http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-0708/listings/index.htm bij pbell-pc werkte 't helaas niet, voor andere wellicht wel Die extra software van pb lijkt leuk bij de aanschaf maar later heb je spijt. Bij pb kan je met recovery cd's alleen WinMe installeren; het leuke is dat die optie gewoon niet werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...