Ga naar inhoud

Harddisk start niet door


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wilde gisteren in windowsxp mijn systeem terug zetten naar een ouder herstelpunt, maar dit is niet gelukt. Hij heeft de helft terug gezet en de andere helft staat nog steeds op mijn schijf. Maar nu is het grootste probleem dat ie niet meer opstart. Aan het begin ziet ie gewoon mijn dvd speler en mijn writer en daarna ook mijn harde schijven, dan geeft ie aan verifying dmi en dan begint ie raar te tikken. Wat kan ik hier aan doen en wat kan dit zijn? Alvast bedankt. Marcel
Link naar reactie
Is het 'rikketikken' van de computer, zoals iemand hier boven me al zegt, of hoor je een metaalachtig geknerp en getjung? In het laatste geval is je harddisk dus overleden, dat zou dan wel heel toevallig zijn in de combinatie met de deinstallatie van WinXP. Heb je verder niet aan de hd gezeten, of in het bios iets veranderd?
Link naar reactie
Het is echt gewoon tik....tik....tik... net of ie hapert. Ik heb niets verandert aan de de ide kabel of de stroom kabel. En in de bios heb ik ook niets om gezet. Ik heb deze harde schijf pas in November of zo gekocht. Lijkt me een beetje snel dat ie overlijd, Ik heb een maxtor diamondmax 7200 rpm. Hij maakte wel altijd een hoop herrie, geratel. Zou tie echt overleden zijn?
Link naar reactie
Hoi, Met scandisk kun je alleen bv. fouten corrigeren als bijvoorbeeld een bestand beschadigd is, of de grootte ervan verkeerd wordt weergegeven wordt. Daarnaast kun je een oppervlakte scan doen. Die kijkt of er beschadigde sectoren zijn. Die zgn. Bad Sectors kan 'ie dan wel blokkeren zodat ze over geslagen worden, maar het betekend dus wel dat je HD een probleem heeft. En dit kan ook uitbreiden... Dus als 'ie idd kapot is zou ik gewoon teruggaan. Daar heb je toch garantie voor??? Heel vervelend voor ze, maar dat kan toch voorkomen? Er staat toch ook niet in de voorwaarden dat je maar 1x ergens mee terug mag komen? Heb je toen trouwens dezelfde schijf gehad? Want misschien zijn er met dat merk/type wel meer problemen en moet je nu een andere proberen te regelen... Succes, Ed
Link naar reactie
Ok, bedankt. Ik zal het vanavond proberen met scandisk en als dat niet werkt dan gaan we terug om hem om te ruilen. Het schiet ook niet op als ie maar half werkt. Zijn er nog meer dingen die kan proberen, behalve scandisk? Als ik een windowscd als bootcd gebruik kan ik wel bij a: komen Alleen als ik dan begin te partieren dan loopt ie vast. Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...