Ga naar inhoud

300Watt voeding?


Aanbevolen berichten

[quote:fb9c4fd7ac] Nou heb ik verschillende kasten gezien maar bijna allemaal met een 300Watt voeding. Kan dat op zo'n moederbord? [/quote:fb9c4fd7ac] Waarom zou dat niet kunnen, je kan ook een 400 watt of nog meer voeding aansluiten. Maakt verder niets uit het moederbord pakt gewoon wat het nodig heeft, je hebt hierdoor alleen wat meer speelruimte wat komponenten betreft. (verwissel Watt niet met Volt!! twee totaal verschillende dingen! Volt is de spanning en Watt is het vermogen en word al volgt berekent: Volt (V) x Ampere (A) = Watt (W))
Link naar reactie
Het vermogen geeft geen probleem, omdat het alleen het maximum vermogen is; bij jou zal de voeding gewoon minder leveren. Waar je wel op moet letten is de vormfactor, AT of ATX. Die voedingen zullen allemaal ATX zijn, maar misschien is je moederbord wel uitsluitend AT. Als je moederbord beide ondersteunt is het altijd goed.
Link naar reactie
[quote:2683b92a06] ik kan me niet meer herrineren wat er eerst opzat (AT of ATX), hoe kan ik dat alsnog te weten komen? [/quote:2683b92a06] Dat zie je aan de stroom aansluiting op je bord, TWEE stekkers naast elkaar is AT (bij het aansluiten op de volgorde letten!) en EEN dubbele stekker is ATX (kan er maar op een manier op....)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...