Ga naar inhoud

niet herkende volle harddisk


Aanbevolen berichten

ik heb een pentium 300 met een 4 gb hd heb er een 40gb seagate 7200 toeren bijgezet (dit lukte alleen door hem op 32gb te zetten met jumper en dan met discwizard) Toen heb ik alles van de 4gb op de 40 gb gezet en de 4gb geformatteerd. Nuu herkend de compu de 40gb hd niet meer, tenminste niet zonder hem te formatteren, maar er staan bestanden op die ik nodig heb.
Link naar reactie
Als je gewoon alle systeembestanden naar die nieuwe HD hebt gekopiëerd, dan gaat dat zo echt niet werken. Met een beetje geluk kun je met een opstartdiskette van W98 opstarten en het commando [b:35c1c9580c]sys c:[/b:35c1c9580c] geven, waarna de zaak wel goed opstart. Heb je dat beetje geluk niet, dan moet je gewoon W98 installeren (kan zonder de schijf te formatteren).
Link naar reactie
Je had eigenlijk meteen moeten beginnen met de software van Seagate: Discwizard [url=http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html]http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html[/url] Na downloaden moet je het eerst op een andere pc installeren en daaruit de dmdisk.exe opstarten. Die maakt een disk manager opstartdiskette aan waarmee je de harde schijf kunt benaderen en indelen. Hiermee kun je een schijf in ieder geval bootable maken en files (met filecopy.exe, en dan ook echt alle files) overzetten naar weer de 4Gb. Als die nu weer werkend is kun je onder windows ook de Discwizard installeren en daarmee verder de nieuwe 40Gb indelen en ook weer de bestanden netjes terug overzetten. In het vervolg weet je in ieder geval dat je met windows nooit alle bestanden kunt overzetten. Bovendien is het dus handig om [b:37d12dcfec]vooraf[/b:37d12dcfec] Discwizard te installeren en daarmee de zaken te regelen. Nog even toevoegen: Haal de jumper er weer af want discwizard is bedoeld om ook grotere schijven dan herkend toch te kunnen aansluiten. Houd de nieuwe schijf slave en de oude master tot alles werkt en zet dan de nieuwe pas op master en formatteer dus niet meteen de oude schijf maar wacht nog even een paar dagen!! (voor het geval dat....) [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-01-28 21:57 ]
Link naar reactie
[quote:3eaa5bc427] Op 28-01-2002 22:24, schreef Eddy van Wuyckhuyse: [quote:3eaa5bc427] Op 28-01-2002 22:19, schreef Recordboy: ik kan nu dus alleen met de primaire drive 4gb in windows maar dat was naruurlijk niet de bedoeling. [/quote:3eaa5bc427] En hoe doe ik dat dan? Perfect, dit moet je juist hebben!! Vanuit die schijf moet je de 40Gb aan de praat krijgen. [/quote:3eaa5bc427]
Link naar reactie
Ok, dit gaat dan de goede kant op. De 4Gb als master en de 40Gb als slave. Voor de goede orde: op de 4Gb staan nog alle gegevens??? Nu moet je Discwizard 2000 starten en die vraagt om welke schijf je wilt installeren. Na het intypen van het typenummer zal DW 2 schijven vinden. De 40Gb ga je dan partioneren en formatteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...