Ga naar inhoud

Oude deskjets geven printproblemen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zal even lang verslag doen van wat mijn ouders vanochtend met hun pc uitgevreten hebben: Als mijn moeder brieven/emails uitprint, komt daar altijd bovenaan de 2e pagina een randje met hartjes etc. boven. Dit zou komen, doordat de printer ivm. de scanner middels een switch verbonden was met de pc. Nu hebben ze vanochtend de switch er tussenuit gehaald en de printer - een Nokia Data - er rechtstreeks op aangesloten. Maar nog steeds krijgen ze een randje tekentjes na een print. Ze hebben ook even hun oude HP Deskjet 500 (oid) eraan gehangen, maar daarvan werkt het papiertransport niet meer goed en ook deze gaf problemen met tekentjes. Ook hebben ze even mijn printerkabel gebruikt, ook dit mocht niet baten; weer de tekentjes. Ze hebben oude HP Deskjet drivers, die voor de Nokia Data compatible zouden moeten zijn. Mijn vader heeft de Deskjet 500 er later gewoon domweg aangehangen, en hij printte dus wel, dus de stuurprogramma's werkten ook daarop. Het lijkt me niet dat hij bij 2 verschillden fouten nou net precies dezelfde storing geeft. Ik heb mijn vader nog aangeboden of hij mijn printer wil proberen, en dat ga ik ook zo even doen. Wel eerst installeren dus... en als hij die tekentjes niet geeft, dan wil mijn vader wel mijn printer (Apollo 2200 kleurenprinter) hebben en dan mij €75 geven, zodat ik een goede kleurenprinter kan kopen. Dat laatste zou gunstig zijn, ware het niet dat ik dan meteen een goede wil en nu zonder geld zit. Ik zou dus liever hebben dat ze het nog even trekken met die oude Nokia Data. Heeft er iemand dus daar een oplossing voor? Mochten we aan het eind van het topic erop uitkomen dat er geen oplossing is en zij gewoon mijn printer moeten overnemen, dan graag suggesties voor een leuke HP kleurenprinter met fotokwaliteit :razz: _________________ [b:d379d6106f]Toeter[/b:d379d6106f] [b:d379d6106f]::[/b:d379d6106f]been.there[b:d379d6106f]::[/b:d379d6106f]learned.that[b:d379d6106f]::[/b:d379d6106f]came.back[b:d379d6106f]::[/b:d379d6106f] www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-01-27 16:52 ]
Link naar reactie
Dat van die hartjes, dat hadden we voreger op kantoor ook regelmatig (betrof een laserjet van HP als ik me goed herinner). Het lijkt of de printer dan even uit z´n grafische stand is gevallen en weer in z´n tekst-stand staat. Meestal kwam dat omdat er ergens in de verbinding een hikje zat. Het ergste was dan als die grafische stand niet meer terugkwam. Dan was het gevaar dat er een paar honderdduizend tekens zouden worden afgedrukt. Een oplossing kan ik me niet herinneren. Verder: is het papiertransportprobleem dat een nieuw papier niet naar binnen wordt getrokken? Dat had ik een tijdje geleden ook. De oplossing is om de rollers met een keukensponsje en een beetje sop goed schoon te maken. Het probleem was toen opgelost. Piet
Link naar reactie
Ik heb dus straks even wat geprobeerd, met mijn printer eraan (Apollo P-2200) en dan printen. Dat deed hij prima; zowel Word, Excel als Notepad. Toen ik de Nokia Data er weer aan hing, heb ik even gekeken welke drivers hij gebruikte. Dat zijn de standaard drivers die bij Windows in zitten. Op Nokia.com zwijgen ze in alle talen over printers en op HP is er geen spoor van drivers voor de Deskjet Plus. Ik ben dus aangewezen op wat Windows me voorschotelt (win98se) en dat werkt dus niet. Mijn vader wil nog aan drivers komen, maar de enige die ik tot nu toe nog gevonden heb zijn voor Windows 3.11 :roll: Het geluid is inderdaad als een 'hikje' - mijn vader kan het gewoon meteen horen als hij het fout doet; standaard Word, 2e pagina, 5e regel. Terwijl hij in Excel en Notepad prima print, geen foutje te bekennen. Zoals je zegt denk ik dat het dus ligt aan grafisch/niet-grafische (?) invoer: de printer is te oud of maakt fouten in het lezen van grafische codering of niet plain codering. Ik denk, dat Excel een hele simpele aansturing geeft voor de printer, evenals Notepad. Niks geen opmaak, grafische toestanden; en Word heeft juist allemaal extra aanwijzingen voor opmaak etc.. Daar struikelt de printer op, omdat hij zo oud is. Ik denk, dat er inderdaad niets anders opzit dan een nieuwe printer te krijgen... [i:0d4155467e]en ja, wat voor smiley moet ik daar nou bijzetten?[/i:0d4155467e] _________________ [b:0d4155467e]Toeter[/b:0d4155467e] [b:0d4155467e]::[/b:0d4155467e]been.there[b:0d4155467e]::[/b:0d4155467e]learned.that[b:0d4155467e]::[/b:0d4155467e]came.back[b:0d4155467e]::[/b:0d4155467e] www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-01-27 23:15 ]
Link naar reactie
Dat kan nou juist weer niet, want er hangt middels een switchbox ook een scanner aan, en die scanner móet op ECP/EPP werken... Ik denk dat er voor mij niets anders op zit dan hints te geven tot een nieuwe printer, als ze nog lang met deze oude beestjes door blijven printen vallen ze nog van ellende in elkaar. Met mijn Apollo printer zijn ze veel gelukkiger denk ik... Ik open wel een nieuw topic :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...