Ga naar inhoud

Mijn PC wil niet booten van de diskette of wat dan ook.


Aanbevolen berichten

Ik zet zo regelmatig zelf een PC in elkaar maar nu ben ik echt moedeloos. Zet ik dat ding in elkaar, wil dat ding niet booten van de diskettedrive, of cd-rom of wat dan ook. Ik heb alle PCI kaarten eruit gehaald, ik heb mijn eigen diskette drive erin gestopt, maar niets helpt. Het geval, als ik opstart gaat hij tot de PCI device listing, daarna zie ik het cursortje knipperen en that's it. Hij doet geen pogingen to booten en hij geeft ook geen error. In de BIOS heb ik ook van alles geprobeerd, diskette aangewezen als bootschijf, naar nee, hielp ook niet. Het moederbord is de ASUS A7W133, heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? [ Dit bericht is bewerkt door: The Artrix op 2002-04-05 19:28 ]
Link naar reactie
Ik put nu uit m'n geheugen, dus weet niet alles precies meer: Ik herken het probleem, dit had ik met m'n Compaq laptop ook, dat hij niet van diskette wilde booten. Bleek dat het omzetten naar first boot device niet genoeg was, er zat nog een menuoptie. Ik meen iets van netwerkomgeving of zo. Pas toen ik die had verandert zag hij de diskette als 1st station. (Dit stond in de manual). Dus kijk eens in het boekje dat bij het moederbord hoort. En stel alle jumpers op standaard in. Veel succes!. (heb je er al aan gedacht dat het moederbord defect kan zijn ????)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...