Ga naar inhoud

Compaq en Davilex nog steeds knudde?????


Aanbevolen berichten

Mijn oude Compaq is aan vervanging toe. Hij kon nooit met Davilex producten overweg (vastlopers e.d.). Nu wil ik (toch)weer een Compaq computer aanschaffen (verder nooit problemen mee gehad, dus je weet wat je hebt), nu kun je bij die computer drie softwaretitels aanschaffen waaronder ook Davilex software. Nu zijn mijn vragen: kan die nieuwe Compaq er wel mee overweg dan? En bij HP dan?
Link naar reactie
Ik weet niet hoe de combinatie Compaq-Davilex werkt, maar ik heb zelf wel slechte ervaringen met Davilex software. Performance was slecht en de programmatuur zat vol met hele basale programmeerfouten. Ook de helpdesk liet veel te wensen over en dan zeg ik het netjes. Ik zou bij die Compaq andere software kiezen als ik jou was. Succes Joop
Link naar reactie
[quote:8fe9178850] Op 2002-01-23 13:32, schreef mastergeek: Waarom zou je voor Compaq gaan? Kijk en vergelijk de specs van een Compaq met andere merken en neem dan je beslissing. [/quote:8fe9178850] Ik heb met mijn huidige Compaq qua service nooit geen problemen gehad, vandaar. Heb al eens een "maatwerkcomputer" gehad, bleken geen recov.disks bij te zitten. Moest naar een comp.zaak. om de boel weer in orde te krijgen toen de zaak muurvast zat, werd nogal prijzig.
Link naar reactie
Als je tevreden bent, moet je het gewoon Compaq kiezen. De meeste mensen hier (inclusief ik) zouden het echter niet aanraden wegens diverse oorzaken: -te duur -moeilijk uit te breiden (en dan vaak te duur) -welke drivers? niet altijd even duidelijk -recovery-cd is geen garantie voor een stabiel systeem Als service daarentegen een belangrijk issue voor jou is, en je verder tevreden bent... Kijk anders ook eens bij Dell.
Link naar reactie
Dell schijnt ook niet zo best te zijn met zijn service (heb ik gehoord). En als je zoals ik niet zo technisch aangelegd bent en je voor elk sch..t en str.nt probleem wat niet via dit forumm is op te lossen of mij te moeilijk is, een monteur moet laten komen, wordt het een dure grap. Of weet jij een monteur die het voor een krat pils doet (gnagnagna).
Link naar reactie
[quote:458ad1f483] Op 2002-01-23 17:08, schreef kingpin: Heb al eens een "maatwerkcomputer" gehad, bleken geen recov.disks bij te zitten. Moest naar een comp.zaak. om de boel weer in orde te krijgen toen de zaak muurvast zat, werd nogal prijzig.[/quote:458ad1f483] Je hebt ook geen recovery disks nodig, maar de software die geinstalleerd is op je 'maatwerk' computer dient wel op bv CD te worden meegeleverd. Anders heb je bij een zaak gekocht die illegale kopien verspreidt. Zowel Dell als Compaq leveren goede spullen. Geen ervaring met de service van Compaq, wel van Dell en die was niet zo geweldig. Een nieuw systeem waarvan de monitor defect aankwam. Next business day garantie kwam neer op ongeveer een maand wachten (monitor niet op voorraad maar je kreeg ook geen vervanger te leen aangeboden). Het grootste voordeel van merk PCs (m.i.). De kombinatie van componenten is stabiel (misschien ook tgv van de juiste SW die op een recovery CD staan). Bij zelf samengestelde computers loop je het risico dat je componenten kiest die net niet helemaal lekker samenwerken. Resultaat is dan een instabiel systeem. Kan je maanden kosten voordat je het goed voor elkaar hebt. Oh ja, koop geen Packard Bell. Je krijgt redelijk waar voor je geld, maar die krengen zijn me een partij langzaam (mijn Pentium 133 liep nog sneller dan een standaard geinstalleerde 200 MHz PB).
Link naar reactie
[quote:074dcfb4e6] Op 2002-01-24 06:57, schreef Wim Sturkenboom: Je hebt ook geen recovery disks nodig, maar de software die geinstalleerd is op je 'maatwerk' computer dient wel op bv CD te worden meegeleverd. Anders heb je bij een zaak gekocht die illegale kopien verspreidt. [/quote:074dcfb4e6] Lekker kort door de bocht. Steeds meer bedrijven leveren geen CD meer mee, maar zetten de software op een verborgen partitie op de comp zelf. MS is blij, je kunt de software nl. niet makkelijk op een andere PC gebruiken. Zolang er een licentie wordt meegeleverd, is er geen sprake van illegale software.
Link naar reactie
[quote:8c4c0f47bb] Op 2002-01-24 07:06, schreef BrigitteW: Lekker kort door de bocht. Steeds meer bedrijven leveren geen CD meer mee, maar zetten de software op een verborgen partitie op de comp zelf. MS is blij, je kunt de software nl. niet makkelijk op een andere PC gebruiken. Zolang er een licentie wordt meegeleverd, is er geen sprake van illegale software.[/quote:8c4c0f47bb]Je hebt gelijk, even over het hoofd gezien.
Link naar reactie
Dat weet ik, Hewlett Packard doet dat ook bij zijn computers de zgn. "Recovery partition". Is deze ook op een CDtje te bakken mocht je toch de hele boel onherstelbaar naar de kl.te helpen? Wat ik bij Compaq wel handig vind, is een Recovery CDRom die je kunt gebruiken als je onverhoopt je HDD de puree in draait en je een nieuwe moet hebben, of als je een grotere HDD wilt bijplaatsen (moet dan altijd je OS op de nieuwe HDD zetten, is mij verteld). Kan dat met die "Recovery Partition" van HP ook? en zo ja, hoe dan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...