Ga naar inhoud

Ervaring met de moden van Presario 4550


Aanbevolen berichten

Net zelf een nieuwe Presario gekocht en dus dacht ik dat ik een oude Presario van een ander wel even kon "tweaken". Tja.

Ik heb geprobeerd op een Compaq Presario 4550 - dat nummer noem ik even uit m'n hoofd - het programma Watchdog.exe te verwijderen. Dat werkte helemaal niet. Allemaal ellende was het gevolg. De boel dus snel weer teruggezet, maar sindsdien maakt het 56K Dfi modem gedurig herrie (als dat modem verbonden is natuurlijk). Of het een met het ander te maken heeft is overigens lastig te zeggen.

Ik heb vanzelfsprekend de "schuif" van de instellingen op zacht gezet en wat geklungeld met L0MO (maar hoe moet dat eigenlijk?). Effect nihil.

Is er hier wellicht een (ervarings)deskundige? (Een post op het Compaqforum leverde helaas weinig op.)

Link naar reactie
Probeer eens Deze Computer>Eigenschappen > Apparaatbeheer en kies dan het modem Dan Eigenschappen > verbinding > geavanceerd en zet in het vakje Extra instellingen: MO of M=0 Zo even uit m'n hoofd. Misschien moet je er nog AT& voorzetten dat weet ik niet zeker. Wanneer je van de nul een 1 (één) maakt stopt het geluid op het moment wanneer de verbinding tot stand is gebracht met 0 (nul) maakt ie geen enkel geluid.

Succes.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Zoals beloofd, kom ik er nog even op terug. Na veel vijfen en zessen werd het modem rustiger door M1 in te voeren bij Extra instellingen. Niet alleen hield het moden er mee op als er verbinding was, het geluid leek ook zachter. (AT&M0 en M=0 en dergelijke veroorzaakten foutmeldingen.) Op M0 reageerde het modem echter niet: de herrie bleef continu. Met de (prima!) suggesties van YoYo ben ik er nu half. Onduidelijk is waarom M0 niet werkt. Iemand ervaring op dit punt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...