Ga naar inhoud

i/o error - vervang diskette HD defect?


Aanbevolen berichten

Een vriend van mij met een pentium 120 en een 1,2GB hd heeft een probleem. De machine wil niet verder opstarten dan de selftest waarin de schijven worden gevonden. Hierna (na enkele seconden wachttijd) verschijnt de mededeling "i/o error - vervang diskette". Dacht ik slim te zijn en van diskette te gaan opstarten - mooi dat dit niet werkte. De foutmelding was anders: "kette - vervang diskette". OK, kan, dacht ik. Harde schijf in een andere pc gehangen, als secondary master. Eerst opstarten in windows 95 en dan de nieuwe (vermoedelijk defecte) D-drive aanspreken. Helaas, geen respons en een hangend systeem. Mijn vragen: Als de schijf kapot is, wat is er dan stuk? Hoe krijg ik nog gegevens van deze schijf?

Alvast bedankt voor de reactie,

Greetz, dJezzer

Link naar reactie
nee. de comercieele bedrijven schroeven de hd open(in een ultra schone ruimte) en doen dan de schijven overzetten in een nieuwe hd behuizing. voor de kosten moet je rekenen op 100 en tot 1000 en guldens per teruggehaalde mb. in jouw gevall is het helaas te laat. als de pc de schijf niet meer kan benaderen dan kun je daar met fdisk ook niets meer aan doen

------------------ 640 Kilobytes of computer memory ought to be enough for anybody. - Bill Gates, 1981

[This message has been edited by zeeland174 (edited 23-09-2001).]

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Dat is raar ik heb hetzelfde probleem, nadat ik een I/O error kreeg heb ik de schijf (Samsung 3.24GB) in mijn andere computer gedaan. Deze computer heeft W2k als besturing op asus P2BDS mainboard en hier werd de schijf wel herkend. (en heb ik snel alles erafgehaald) Maar als ik de schijf in een willekeurig andere computer doe (meestal oudere computer Pentium 1) krijg ik een I/O error. En als ik de computer met opstartdiskette opstart kan ik wel Fdisk(en) en meld dat er geen besturingssysteem op C;/ is ontdekt en dit kan komen doordat....blablabla. Kijk ik met optie 4 van fdisk naar de schijf meld FDISK dat het UNKNOWN system is. Vaag! Wat is dat nou eigenlijk een I/O error??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...