Ga naar inhoud

CD-ROM speler en brander als CD-speler gebruiken


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik heb een vraagje. Om je CD-ROM/CD-brander als CD-speler te gebruiken, heb je een speciale audio-draad nodig die je op je geluidskaart en op je CD-ROM/CD-brander plugt. Is het mogelijk om zo'n draadje in je CD-ROM EN in je CD-brander te pluggen, bv door twee draadjes aan elkaar te maken, zodat je ze alletwee als CD-speler kan gebruiken. Of kan zoiets niet?

B.V.Z.H.D.

Bas

Link naar reactie
Dat kan wel, maar of het verstandig is is een tweede. Zowiezo kun je je brander beter niet als CD-ROM gebruiken, daar is ie te duur/langzaam en te kwetsbaar voor. Het is beter of een xtra speler bij te kopen. Ook kun je kijken of je geluidskaart 2 ingangen heeft voor spelers. Evt. kun je de tweede speler/brander ook op AUX. of SP-DIF aansluiten.
Link naar reactie
Zou ik niet doen. Als je dat doet, loop je kans om de ingang van je geluidskaart te oversturen, en dus te mollen. Verder is het dan ook zo, dat de ene CD-uitgang de andere probeert aan te sturen. Met een beetje pech blaas je die uitgang dan ook naar de gallemiezen. Beter is het om een klein minimengtafeltje te bouwen en die in een 5,25" drivebay te bouwen, of eenvoudiger, een schakelaar die omschakelt tussen CD en CDR. Kaj.

BTW, ik heb hier-> http://www.computertotaal.nl/forum/Forum3/HTML/000014.html een vergelijbare oplossing gegeven. Kaj.

[This message has been edited by Kaj (edited 05-08-1999).]

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...