Ga naar inhoud

maxtor 120GB DX540


Aanbevolen berichten

heb deze net gekocht ter vervanging voor server. In w2k server (NTFS-jumpers als master- OS ziet hierop) werkt hij niet echt lekker. Maar als ik de jumpertjes omzet naar 4092 cylinder limit werkt hij goed (in bios wordt herkent als slave). Iets wat ook raar is dat bios ziet hem maar ca 51 GB. Maar ja....nog maar 1 dag oud. Ik ga maar verder uitzoeken. heeft iemand hetzelfde schijf?
Link naar reactie
dit is denk ik een beperking van het os... ieder goed os gebruikt nl niet de bios om de schijf te benaderen. dan ben je meteen van het gedoe af van zoveel gig grenzen. zo kun je in een 486 best een 20 gb schijf hangen zonder dat je de bios update/softbios gebruikt. als je bios maar zorgt dat je kunt starten :grin:
Link naar reactie
ok..het is gelukt om in 10 partities te delen. instal w2k server> blauw scherm over ACPI is not fully compliant with the ACPI specification ...bla..bla UDMA & ACPI uitgezet in BIOS > kan verder installeren tot eind reboot > alweer die blauw scherm over die ACPI. damn....ben geneigd om linux erop te zetten (ben geen "advanced' linux user, maar toch..proberen waard)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...