Ga naar inhoud

Probleem met mijn IDE 2 connector


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn IDE 2 connector. Als ik daar mijn cd-brander op aansluit of mijn dvd-rom wordt hij niet herkend in Windows. Windows geeft ook aan dat mijn IDE connector niet juist is geinstalleerd. Terwijl alles in de BIOS wel netjes wordt herkend. Ik heb dit probleem dus zowel bij mijn cd brander als bij mijn dvd-rom. Ik heb een Chaintech CT-6AJA4/6AJR4 PIII mainboard. Ik heb ook al van alles en nog wat geprobeerd met jumpers. Het maakt overigens ook niks uit of ik zowel de cd brander of de dvd of één van de twee op de IDE 2 connector aansluit. Er zit dus niets anders op dan mijn cd brander naast mijn harddisk aan te sluiten en mijn dvd helemaal niet te gebruiken. Ik gebruik op dit moment overigens Win XP Home. Toen ik voor het laatst met dit probleem bezig was gebruikte ik nog Win ME. Kan iemand mij hier mee helpen?
Link naar reactie
Ik heb de meest recente drivers voor mijn mainboard geinstalleerd, maar het probleem met mijn IDE 2 connector bleef bestaan. Echter, hij heeft het ooit gedaan. Maar toen ik de kabel losmaakte van het mainboard en vervolgens weer vastmaakte deed het probleem zich voor. Ik dacht eerst dat ik hem gesloopt zou hebben, maar in de bios wordt de dvd speler wel herkend als ik die erop aansluit. In Windows wordt het probleem met de IDE controller ook alleen weergegeven als er een kabel op aangesloten is. (een uitroepteken naast secundaire IDE-kanaal) Ik heb overigens meerdere IDE kabels geprobeerd voor het geval hij defect zou zijn. Op dit moment heb ik er geen kabel op aangeloten en wordt in apparaatbeheer ook geen probleem weergegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...