Ga naar inhoud

'sound' ophalen en saven


Aanbevolen berichten

Ik ben geabonneerd op een taalprogramma dat elke dag een nieuwsbrief stuurt met daarin enkele gesproken zinnen. Om de tekst te horen is er een sound button. Erop klikken geeft het geluid. Ik wil deze korte opnamen op een of andere manier vastleggen in een reeks als een bestand. Ik heb de maker van het programma gevraagd hoe dat te doen. Hij wil zich er niet over uitlaten hoe dat te doen en welke software daar eventueel voor gebruikt zou kunnen worden. Wel liet hij weten dat de geluidsbestandjes MP3 formaat hebben. Wat ik nu doe is, Audacity aanzetten en dan regel voor regel het gesprokene opnemen. Nadeel is dat er in het uiteindelijke resultaat nogal grote hiaten van stilte ontstaan ten gevolge van het telkens weer opstarten van het kleine audio-stukje. Ik kan natuurlijk de stukken stilte knippen, maar dat neemt nogal wat tijd. Mijn vraag, kan ik die audio-stukjes ook rechtsstreeks downloaden? Aanklikken met rechts geeft geen aanwijzing daarover.
Link naar reactie
Doorgaans worden dergelijke bestanden ergens tijdelijk opgeslagen. In een temp map, tijdelijke internet bestanden oid maar ook de programma map kan. Nadeel is dat soms die tijdelijk ebstanden weer opgeruimt worden na gebruik. Als het mp3 is; het programma opstarten (of is het via internet/browser?), De C schijf doorzoeken op *.mp3 en uitzoeken waar ze staan. Als je het meer precies wilt weten zul je moeten vertellen hoe je de nieuwsbrief krijgt(email,internet?) en op welke manier je de audio "aanklikt" (in een browser-->welke?,programma,email client?)
Link naar reactie
[quote:da46c38074="rwilligen"]Doorgaans worden dergelijke bestanden ergens tijdelijk opgeslagen. In een temp map, tijdelijke internet bestanden oid maar ook de programma map kan. Nadeel is dat soms die tijdelijk ebstanden weer opgeruimt worden na gebruik. Als het mp3 is; het programma opstarten (of is het via internet/browser?), De C schijf doorzoeken op *.mp3 en uitzoeken waar ze staan. Als je het meer precies wilt weten zul je moeten vertellen hoe je de nieuwsbrief krijgt(email,internet?) en op welke manier je de audio "aanklikt" (in een browser-->welke?,programma,email client?)[/quote:da46c38074] Browser Firefox. Nieuwsbrief komt per email. Daarin staat een hyperlink View newsletter in your browser. Aanklikken geeft een nieuw tabblad met getypte tekst en de knoppen, die gesproken tekst geven bij aanklikken. Het lijkt dat het pakket in stukken komt. Na iets beluisterd te hebben, heb ik de internetverbinding verbroken. De knoppen die ik eerder gebruikt had gaven geluid. Andere knoppen, die ik nog niet gebruikt had, gaven geen reactie. Geluidsbestandjes worden dus (tijdelijk?) opgeslagen Een Search, including hidden and system files, op .mp3 gaf geen herkenbaar aanknopingspunt.
Link naar reactie
[quote:9718bef5e6="ldej24"]Daarin staat een hyperlink View newsletter in your browser. Aanklikken geeft een nieuw tabblad met getypte tekst en de knoppen, die gesproken tekst geven bij aanklikken.[/quote:9718bef5e6] Als ik het goed begrijp opent dit een webpagina? Kun je de link daarvan plaatsen, dat zou een hoop duidelijk maken.
Link naar reactie
Ok. Ik heb even een alter-ego account aangemaakt aangezien je link achter een login zat. De enige manier die ik op dit moment kan bedenken is redelijk omslachtig. Maar het werk wel. Als je de bron van de bekijkt zie je de bestanden die je wilt hebben. Deze eindigen op iets als [i:6ca5fe73ca]/mp3-words-mr-tsao/chw6939.mp3[/i:6ca5fe73ca]. je kunt de volledige link kopiëren en in je adresbalk plakken, dan wordt deze gedownload. Mits je browser niet op direct mp3 afspelen staat in gesteld. In firefox kun je ook delen van de pagina selecteren, bijvoorbeeld een klein deel waarin de afspeelknop staat. Als je selectie actief is recht-klik je en kies je voor 'view selection source'. Dan heb je de link van het betreffende bestand te pakken. Misschien dat anderen een eenvoudiger oplossing weten.
Link naar reactie
Firefox cached de bestanden lokaal maar in de cache map van firefox word er geen extentie achter de bestanden geplaatst, als je weet wat je zoekt vind je ze wel maar het is lastig op die manier, de manier van vuurtoren is een goed alternatief. In Internet explorer gaat het handiger want die slaat tijdelijke bestanden op zoals ze binnenkomen inclusief bestandsnaam en extentie. Ik gebruik nog steeds IE6 voor de windows update en af en toe voor een dergelijke actie als die van jou. In IE6 en ik neem aan ook de nieuwere vind je de temp inet files onder extra/internet opties/tijdelijke internetbestanden/instellingen/bestanden weergeven , als je dan sorteert op datum/tijd vind je de mp3's als het goed is ergens bovenin de lijst. Als je IE nooit gebruikt kun je het makkelijker maken door eerst de map te legen, alles wat er dan in komt is van de audio website. [edit] even gecontroleerd: het werkt
Link naar reactie
[quote:425d02ea2a="rwilligen"]Er zijn twee methodes: of je knipt en plakt de mp3 url uit de broncode van de site en download de mp3 of je vist de mp3 uit de cache van je browser nadat je ze hebt beluisterd,het resultaat is hetzelfde, je krijgt de originele mp3. Welke methode het handigst is mag je zelf bepalen....[/quote:425d02ea2a] Persoonlijk ga ik voor de eerste... [quote:425d02ea2a="outlaw99"]In firefox gebruik ik een add-on DownloadHelper voor het downloaden van geluid en of beeld.... geluid afspelen op de site en het programma geeft me dan de optie e.e.a. te downloaden en/of te converteren... misschien werkt het ook bij mp3 geluiden onder knoppen...[/quote:425d02ea2a] Dat lijkt me ook wel handig. Ik had ooit zoiets voor het downloaden van video´s van Youtube.
Link naar reactie
[quote:8bab9f6110="outlaw99"]In firefox gebruik ik een add-on DownloadHelper voor het downloaden van geluid en of beeld.... geluid afspelen op de site en het programma geeft me dan de optie e.e.a. te downloaden en/of te converteren... misschien werkt het ook bij mp3 geluiden onder knoppen... :roll:[/quote:8bab9f6110] DownloadHelper toegevoegd. Heeft een paar keer gewerkt:rechts klik, dan DownLoadHelper. De keren dat het werkte was er dan de keuze Media.., nu alleen SmartNaming en daar weet ik geen weg mee.
Link naar reactie
[quote:34d2938d8d="vuurtoren"] De enige manier die ik op dit moment kan bedenken is redelijk omslachtig. Maar het werk wel. In firefox kun je ook delen van de pagina selecteren, bijvoorbeeld een klein deel waarin de afspeelknop staat. Als je selectie actief is recht-klik je en kies je voor 'view selection source'. Dan heb je de link van het betreffende bestand te pakken. Misschien dat anderen een eenvoudiger oplossing weten.[/quote:34d2938d8d] Dit werkt, maar is inderdaad wat omslachtig. Ik heb het bestand uit de DOM Source of Selction gevist en gedownload. Dit komt dan in de Local Settings Temp file.
Link naar reactie
[quote:33c07e1834="ldej24"][quote:33c07e1834="rwilligen"]..... of je vist de mp3 uit de cache van je browser nadat je ze hebt beluisterd,het resultaat is hetzelfde, je krijgt de originele mp3. Welke methode het handigst is mag je zelf bepalen....[/quote:33c07e1834] Vraag van de oprechte amateur, waar vind ik de cache van de browser?[/quote:33c07e1834] Als je twee post hoger had gelezen had je het antwoord al reeds kunnen lezen In IE6 en ik neem aan ook de nieuwere vind je de temp inet files onder extra/internet opties/tijdelijke internetbestanden/instellingen/bestanden weergeven , als je dan sorteert op datum/tijd vind je de mp3's als het goed is ergens bovenin de lijst.
Link naar reactie
[quote:9da603922c="rwilligen"]Als je twee post hoger had gelezen had je het antwoord al reeds kunnen lezen In IE6 en ik neem aan ook de nieuwere vind je de temp inet files onder extra/internet opties/tijdelijke internetbestanden/instellingen/bestanden weergeven , als je dan sorteert op datum/tijd vind je de mp3's als het goed is ergens bovenin de lijst.[/quote:9da603922c] Ik gebruik IE8, Engelse versie. Uiteindelijk Temporary Internet Files gevonden met daarin de MP3 bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...