Ga naar inhoud

High definition media


Aanbevolen berichten

Als ik HD media wil afspelen is er altijd kans dat de film of clip hapert. Soms gaat dat weg na een tijdje. Maar wat mij opvalt is dat de meeste van mijn verschillende players zoals Media Player Classic, Windows Media Player, BS Player, DivX player, Quick Time Player, Power DVD, daar allemaal last van hebben van dat stotteren of haperen van HQ media behalve VLC player, die de enige schijnt te zijn die daar geen last van heeft. Wat is de oorzaak van dit haperen en hoe komt het dat VLC daar dan geen last van heeft. Core2Duo 2,1 Ghz en 3GB RAM zou toch voldoende moeten zijn om (met alle toepassingen afgesloten) een HD content haperloos te kunnen afspelen ?
Link naar reactie
Bij VLC Media Player wordt je eraan herinnerd om de versie regelmatig te updaten (we zitten nu op versie 1.1.2) en aangezien deze mediaplayer z'n eigen codecs heeft, worden de codecs ook vernieuwd. Bij de andere applicaties wordt gebruik gemaakt van binnen Windows gedeelde codecs. Bij die codecs moet je er zelf voor zorgen dat die regelmatig vernieuwd worden. Haal dus bijv. zelf regelmatig een nieuwe verzie van de K-Lite Codec Pack op (we zitten nu op versie 6.3.0).
Link naar reactie
Ik gebruikte vroeger ook die K-Lite maar nu dat Codec Pack van de Russen (CCCP). Daar zit ook een Media Player Classic bij. Kun jij even checken welke versie van MPC je hebt. De mijne is 1.3.1264.0 Als ik trouwens hierop klik http://mpc-hc.sourceforge.net/about-homepage.html blijk ik de laatste versie te hebben. Die CCCP codec pack kan ik niet vinden welke versie het is. Staat nergens een update functie bij, dus dat moet ik steeds de versie van de installer opzoeken en dan nr. de website. een heel gedoe. Altijd last met die communisten. :evil: [img:9a0c2c9c85]http://i35.tinypic.com/whfr5c.jpg[/img:9a0c2c9c85]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...