Ga naar inhoud

Ondertitels zelf maken voor ConvertXtoDVD


Aanbevolen berichten

Nu ik een beetje aan het spelen ben geraakt met dit programma vraag ik mij toch af, als je nu geen ondertitelbestand kunt vinden, hoe je dit zelf kunt maken, zodat ik dat later in een film kan plaatsen. Ik heb wel eens film voorzien van ondertitels in Adobe Premiere 6.5 en dat was te doen maar hier bij het zien van de bestandsextentie "srt" en wat daarop zou moeten volgen raak ik het spoor een beetje bijster. Graag hulp
Link naar reactie
Nu was ik toch een beetje te snel met de vraag. Ik heb geloof ik een aardig progje gevonden "Subtitle Workshop" maar goed, blijft een probleempje. Ik vind wel handleidingen als je een ondertiteling hebt maar niet een handleiding Engels of het liefst nederlands hoe je dit helemaal zelf doet. ik heb namelijk een TV-serie die ik zelf wil ondertitelen, vandaar en daar is helaas niets voor. Dus nogmaals hulp gevraagd
Link naar reactie
Subtitle workshop is inderdaad een prima programma, zelf ook jaren gebruikt. Alleen je moet er wel de tijd voor nemen. Maak in sw een nieuw project aan, en geef de srt dezelfde naam als het filmbestand. Plaats ze ook in dezelfde map. Nu kan je ook sw je film afspelen zodat je 'on-the-fly' kan vertalen. Daarbij zijn de timings (wanneer komt een sub in beeld en wanneer verdwijnt hij weer) van groot belang. Volledige handleiding vind je hier: http://web.letras.up.pt/egalvao/The%20Subtitle%20Workshop%20Manual.htm Het lijkt in het begin wat lastig, maar je hebt het al snel door. Voordeel is, door even je film stukje terug te zetten zie je gelijk het effect van de ondertiteling in je film.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...