Ga naar inhoud

HDMI van pc naar tv


Aanbevolen berichten

Ik zit er sinds enige tijd over na te denken om mijn pc te verbinden met mijn tv via HDMI, het geeft zich echter nogal wat soorten HDMI kabels, echter vindt ik het een beetje overdreven om er een paar honderd euro tegen aan te gooien, ik neem aan dat het ook wel goedkoper kan, echter heb ik geen idee welk merk kabels je beter kunt mijden en welke juist goede kwaliteit leveren, het bedrag wat ik in gedachten heb om max. uit te geven is ong 40 euro, goedkoper mag natuurlijk ook mits de kwaliteit een beetje redelijk is. bovendien vraag ik me af of het iets uit maakt als ze wel/niet verguld zijn of dat je de meerwaarde ervan pas gaat zien als je er professioneel mee bezig bent. De 3D kaart die ik gebruik is een Gigabyte HD4670 1GB DDR3 HDMI met ATI Radeon chipset, de tv waar ik hem op wil aansluiten is een Samsung LE32B450 LCD TV, ik weet niet of er nog andere dingen zijn waar ik eventueel ook mee rekening moet houden als ik dit wil doen? De afstand van pc naar tv is +- 7 á 8 meter, rekening houdende met het wegwerken van de kabel zal ik ong 10 meter nodig hebben. Is er iemand die mijn bovengenoemde vragen kan beantwoorden? Alvast bedankt, Grt, Lars
Link naar reactie
Ik zou het eerst proberen met de goedkoopste die je kunt vinden, met de mogelijkheid tot ruilen. Vanzelfsprekend zit er verschil in de (mechanische) bouw van de kabels, maar als je verbinding hebt dan heb je verbinding: dat is het voordeel van digitaal, de kwaliteit van het signaal doet er niet toe. Natuurlijk is een kabel met gouden aderen (bij wijze van spreken) beter dan een van ijzer en gaat dit een rol spelen bij de lengte van de kabel: die kun je niet ongelimiteerd vergroten, bij een bepaalde lengte is het signaal uitgestorven door de weerstand van het materiaal. Ook het vergulden van de aansluitpunten is een kwaliteits punt, waarschijnlijk niet echt nodig. Een keer reinigen na een paar jaar kan bij mindere kwaliteit eerder nodig zijn, afhankelijk van de vijandigheid van de omgeving (wordt er gekookt/gerookt etc.).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De goedkoopste is zelden goed, bij een kabeltje van twintig euro zit je op oké. Wat Jaap zegt over vergulde kabels is ook waar: een vergulde kabel is eigenlijk totáál overbodig, het mogelijke verschil in maximum afstand is bijna te verwaarlozen. HDMI is HDMI, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Scart heeft "kwaliteit" van de kabel zeer, zeer weinig invloed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...