Ga naar inhoud

bestandsnamen voor HD


Aanbevolen berichten

In diverse topics heb ik al vragen gesteld over zaken die met HD te doen hebben. heb ik nog twee vragen, hopelijk weet ik dan "alles". Wat kun je met HD bestanden die als volgt luiden: WMVHD en X264HD. Ik zie deze bestanden welo eens langs komen bij het downloaden van HD films. Wat is het verschil en hoe speel je deze bestanden af op een Blu-ray speler. het is een beetje zonde als je een film in deze formaten download en dat later blijkt dat ik er niets mee kan.
Link naar reactie
Mja, er worden nogal wat verschillende termen gebruikt voor de verschillende bestandsformaten van HD-videobestanden. Volgens mij wordt er met 'WMVHD' Windows Media Video bedoeld met een HD resolutie. En met 'X264HD' worden denk ik Matroska videobestanden (MKV) bedoeld met een HD resolutie. Als je een BluRay speler hebt met een moderne decoderchip, dan kan deze zulke formaten doorgaans wel aan. Ik heb zelf onlangs een Samsung BD-C5300 gekocht en ik was wel enigszins verrast dat ie al dat soort formaten wel aankan. Je kunt ook gewoon op de website van de fabrikant de specificaties van een bepaalde BluRay speler opvragen om te kijken wat ie allemaal aankan, bijv.: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/blu-ray/blu-ray/BD-C5300/XEN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification Er komt ook regelmatig nieuwe firmware uit voor dergelijke spelers die het mogelijk kan maken dat nog niet ondersteunde codecs softwarematig wel ondersteund worden na een firmware update.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...