Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

help mijn brander wil niet meespelen bij het branden van een film op dvd begint alles normaal maar na een tijdje ( kan duren van een paar minuten tot bijna op het einde) valt alles uit zelfs de computer. ik heb verschillende programma's gebruikt zoals o.a. windows 7 ingebouwde brander, Nero 8, Imgburn,Ashampoo Burning studio 6, Convert XtoDVD4 en nog enkele anderen, Ik gebruik schijfjes van Exel DVD RW+ want anders wordt het te kostelijk, soms lukt het wel , als ik geluk heb dan is er 1 goede schijf gebrand op 10 Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik weet het niet meer. HELP jos
Link naar reactie
Gaat hij misschien in stand by stand omdat hij denkt dat hij inactief is? Zou ook probleem kunnen zijn met koeling (laatste tijd is het natuurlijk wel redelijk warm voor Nederlandse begrippen). Als laatste optie zou ik denken de voeding, maar kan me haast niet voorstellen dat die het normaal wel goed doet, maar als je een DVD brand ineens niet meer, dat vraagt namelijk maar iets van 20W. Als je een spelletje speelt vraagt dat bijvoorbeeld veel meer extra dan wanneer je gewoon office/internet gebruikt.
Link naar reactie
bedankt voor de reactie ik heb de brander al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd met als resultaat hetzelfde als ervoor. de koeling is het ook niet, ik heb de computer op de zijkant open gemaakt en er een ventilator bij gezet, resultaat zoals tevoren, maar of hij denkt dat hij inactief is midden in een brandsessie dat moet ik nog controleren in elk geval thanks jos
Link naar reactie
Aan je onderschrift te zien is het een IDE-ATA brander? (dus geen sata) Zit de brander wel op de goede plek aan je ide kabel? ultra dma 2 en hogere kabels zijn plaats gebonden, dus aan het eind van de kabel moet je master zitten en een evt slave moet aan de midden stekker. Bovendien moet ide apparaten gejumperd worden voor de bestemming: als slave of master moet je de drive instellen mbv de jumpers die aan de achterkant van de drive zitten, als je dat niet goed doet gaat het ook fout. Het klinkt allemaal als instabiliteit ten gevolge van datafouten door een slechte of foute verbinding....
Link naar reactie
bedankt dat U hebt gereageerd er is echter een grote MAAR zoveel verstand van het binnenwerk van een computer heb ik niet en dat durf ik gerust toe te geven Ik heb deze computer zo gekocht in de winkel, kant en klaar in een pakket ,computer toetsenbord muis en een breedbeeldscherm van 22 inch dus thuiskomen alles uitpakken en kabels inpluggen en het werkt, ik heb deze computer nu 2 jaar en ik ben ernu pas mee aan het schrijven en dan gebeurt er dit maar ja de garantie is voorbij en als ik de zijkant eraf doe dan zie ik een brede platte kabel van het schrijfstation vertrekken maar wat ik dan moet zien ??? Jos
Link naar reactie
Aha, ok. Dan word het een beetje tricky want om hier nu even een cursus pc knutselelen te geven gaat me wat te ver. is er niet een handige kennis die evt kan helpen? Wat je kunt controlleren: als aan de kabel maar 1 apparaat is aangesloten(de dvd brander), dan moet deze aan het uiteinde van de kabel worden aangesloten en niet aan een evt stekker in het midden van de kabel. Het andere uiteinde van de kabel zal uiteraard op het moederbord aangesloten zijn. Als er idd maar 1 apparaat op de kabel is aangesloten: achterop de brander vind je een rijtje jumper contacten met daarnaast/boven de letters C ,S, M of CS,SL,MA of de woorden CableSelect-Slave en Master. [img:71cbe80557]http://www.sdd.toshiba.com.tw/images/csm.gif[/img:71cbe80557] Er moet een jumper over de twee pennetjes zitten waarbij de M of MA staat oftewel Master. De jumper zelf is een (erg) klein plastic blokje welke je met een pincet/nagels/tangetje over de contacten schuift of er weer af trekt. Als je toch daar bent: controlleer gelijk even alle stekkers,zitten ze helemaal vlak in de contrastekker gedrukt? zitten de stroomstekkers er goed in? enz enz Als er 2 apparaten op d kabel zijn aangesloten verandert het eea en moet je dit maar even melden. [edit] ik zie dat het een packard bell is, dat betekent dat de kans dat er iets fout aangesloten of ingesteld is niet zo heel groot is en dat er waarschijnlijk wel wat anders aan de hand is... Meest eenvoudige word dan toch om de hulp van een kennis in te roepen die wat met pc's heeft want repareren is doorgaans een kwestie van uitsluiten door tijdelijk te wisselen met een component waarvan je zeker weet dat ie goed is. De eerste gok: brander defect, controlleer je in 5 minuten door even een geleende brander aan je pc te hangen en te zien of ie het dan wel goed doet....
Link naar reactie
hoy ik ben er weer ik heb alles gecontroleerd , de jumper staat goed en er is slechts 1 apparaat aangesloten op de platte kabel, deze kabel zat er wel geplooid in en dat is misschien de oorzaak dat er kleine onderbrekingen zijn waardoor deze fout optreed ik zal eens zien of ik ergens een andere brander en kabel op de kop kan tikken om alles eens uit te testen. thanks voor de uitleg, Jos
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...