Ga naar inhoud

Schokkerige HD-beelden


Aanbevolen berichten

Als ik video's in HD kwaliteit (1920x1080) op mijn pc afspeel, gebeurt dit erg schokkerig en de video blijft zelfs af en toe een seconde ofzo hangen. Het gebeurt zowel bij gedownloade beelden als video's opgenomen met eigen HD-videocamera (deze zijn zelfs nog meer schokkerig). De specificaties van mijn PC leken me toch wel in orde: - Intel Core 2 Duo E8500, 3,16 GHz - 4 Gb RAM - Radeon 4870 videokaart met 1Gb RAM (met recent gedownloade drivers) - Windows Vista - Afspelen van video's gebeurt met VLC-player (versie 1.05) - Beelden afgespeeld op HDTV(1920x1080). Primaire monitor op 1600x1200 - geen verschil tussen afspelen vanaf interne en usb harde schijf Heeft iemand tips om de video's soepeler te laten verlopen?
Link naar reactie
Je processor is ook m.i. sterk genoeg om alles te kunnen draaien. Hoe is de processor belasting tijdens het schokkerig afspelen; haal je de 100% tijdens de haperingen? Je zou een betere codec (encoder/decoder) kunnen installeren en die gebruiken tijdens het afspelen, als je nu 100% processor belasting haalt. De CoreAVC codec schijnt een van de vlotste te zijn. Lastiger in te stellen maar zeer vlot is gebruik maken van de verwerkingskracht van de grafische processor op je grafische kaart, dat kan met bepaalde spelers. Ik ga dan terug van 60-70% processor belasting na minder dan 10%. Is wel kritischer t.o.v. het aangeboden materiaal heb ik gemerkt, maar dus een mogelijke oplossing als je processor belasting nu een punt is.
Link naar reactie
VLC PLAYER naar 1.1.0, nieuwste versie, [url]http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html[/url] VLC 1.1.0 and GPU decoding on ATI 2010-07-02 The latest released version of VLC, 1.1.0, that was out a week ago, and has been downloaded half-a-dozen millions times so far, has added GPU acceleration for HD decoding under Linux and Windows. On Windows, as already stated, the code isn't working correctly with AMD Radeon cards. Therefore, we have been working with AMD on this topic and after common work, we are going to release a new version of VLC, versionned as 1.1.1, that will work with the upcoming ATI Catalyst 10.7 driver. AMD did provide us a beta of this driver and we have verified successfully that GPU acceleration works. Thanks for your understanding and your support. Of eens testen met [url]http://mpc-hc.sourceforge.net/[/url] Let wel even op dat DXVA aanstaat voor deze player, [url]http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html[/url] Verder heb nog de [url]http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html[/url] die kan daar ook mee overweg.
Link naar reactie
Ik heb VLC 1.1.0 geïnstalleerd. De processorbelasting ligt steeds rond de 50%. Ik begrijp dat het met komende versie 1.1.1 beter zal moeten worden voor ATI kaarten. Het lijkt met 1.1.0 echter al beter te zijn met het schokken, maar heb nog niet uitgebreid met verschillende filmpjes kunnen testen (de een is erger dan de ander). Ik kan overigens geen instelling vinden om de GPU-decoding aan of uit te zetten. Ik zal morgen nog wat verder testen.
Link naar reactie
Ik ben er uit hoor. Als ik geen video's afspeel, heb ik vaak (soms wel, soms niet) al een processorbelasting van 60%. Dit blijkt door explorer.exe te komen. Als ik dit proces beeindig en vervolgens weer opstart gaat de processorbelasting richting 0% en met video naar 30-40%. Resultaat: soepele beelden. Waarom explorer.exe soms zoveel processorkracht nodig heeft weet ik, maar daar zoek ik nog even naar verder. Bedankt in elk geval voor de hulp door me het goede spoor op te helpen. Fabien
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...