Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb pasgeleden een 5.1 Surroundset gekocht op de markt. Het is de Techsolo TLD 510. Er zit geen DVD speler bij, maar dat vind ik niet zo heel erg. Ik heb alleen een probleem: ik heb geen 5.1 geluidskaart. Dus ik ging opzoek naar een kaart, maar vond alleen kaarten met 4 of 5 aansluiting. Op mijn subwoofer (waar alle aansluitingen opzitten) heb ik 6 aansluitingen: Center Links voor Links achter Rechts voor Rechts achter Subwoofer Ik heb nu een opstellen dat ik de voorspeakers aan elkaar gelinkt heb en dat in een gewone geluidsuitgang (stereo) heb gedaan. Ik wil dus een 5.1 geluidskaart en de aansluitingen goed ( dat ik niks over heb) Alvast bedankt! :wink:
Link naar reactie
Begrijp ik nu goed dat er zes snoeren uit je surroundset komen, met aan elke snoer een plug? De meeste 5.1 geluidskaarten hebben per uitgang twee kanalen: - links voor + rechts voor - links achter + rechts achter - midden voor + subwoofer Als je inderdaad zes snoeren hebt met aan elke snoer een plug, dan weet ik geen andere oplossing of dat je met een splitter zal moeten gaan werken. Die kun je krijgen bij de meeste doe-het-zelf-zaken en kosten niet zoveel euro's per stuk. Aan de ene kant heb je de plug die in je geluidskaart gaat, en aan de andere kant één uitgang per kanaal. Zoiets als dit dus: [img:7c55e35be6]http://www.niharsworld.com/wp-content/uploads/2008/05/audio-splitter.jpg[/img:7c55e35be6] Als je daar dan vervolgens de snoeren van je surroundset op aansluit, zou het volgens mij gewoon moeten werken. Wel moet je dan even uitvogelen welke uitgang bij welk kanaal hoort (kans van 1 op 2 dat het goed is, anders moet je de snoeren even omdraaien).
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Dan krijg je toch wel surround? Net zoals Tom zegt heeft een geluidskaart meestal niet voor elke speaker een uitgang. Het is meestal onderverdeeld in: front, rear, center+bass. Dat zijn dus 3 uitgangen op een 5.1 geluidskaart. Als je 6 kabels hebt kun je toch beide front speakers, beide rear speaker, en de sub+center met een splitter doen?
Link naar reactie
Een splitter zoals bovenstaande afbeelding zorgt ervoor dat alle drie kanalen gesplitst worden naar beide uitgangen. Schiet je dus niets mee op. De uitgangen op je sub moet je dus alle speakers op aansluiten (waarschijnlijk). Wat voor ingang heb je? En is de set wel geschikt voor PC, aangezien deze standaard verkocht wordt met de DVD speler. Heb je een afbeelding van de achterkant van je sub met alle in's en out's ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...