Ga naar inhoud

Raar probleem indie movie DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst in Canada een DVD gekocht (regio 1). Nu heb ik in mijn PC een DVD speler (NEC ND3550A, laatste officiële firmware) die ik op regio 1 heb gezet om zo onbekende buitenlandse films, die ik wel vaker koop, te kunnen kijken. Nu heb ik een film gekregen die mijn PC niet wil lezen. De DVD speler lijkt even op te willen spinnen, maar doet dan niets meer, behalve af en toe een geluidje maken als of hij van een oude 1.44 floppy wil lezen. Ieder programma dat de DVD speler wil gebruiken loopt vast "(reageert niet)" van windows explorer tot Iso Buster. Geen melding in windows dat de DVD niet leerbaar is of zo - gewoon vast. De enige manier om de programma's weer tot leven te wekken is het laatje van de DVD speler te openen (dat gaat nog wel gewoon). Ik dacht dus een slechte disk - helaas doet de verkoper nogal erg moeilijk omdat ik die nogal moest pushen om Noord-Amerika uit te exporteren. Het rare is echter dit. Ik had het hierover met iemand die zei dat die een goedkoop Q-Media DVD-spelertje (standalone, zo'n ding voor op de TV) had van twee tientjes die echt alles afspeelt. We gingen de uitdaging aan en tot mijn verbazing deed dat spelertje er totaal niet moeilijk over. Speelde de DVD af alsof er niets aan de hand was. Waarom lukt mijn PC het dan niet? Heb dit probleem dus echt alleen bij deze specifieke DVD...
Link naar reactie
Heb ik ook geprobeerd - niet dat programma, maar iets soort gelijks. Liept helemaal de soep in. Uiteindelijk heb ik het probleem weten op te lossen. Bij een laptop van familie heb ik de DVD speler op regio 1 gezet (mocht toch 5x wisselen) en die kon de schijf wel lezen. Rippen en thuiskopietje maken op een nieuw schijfje. Werkt prima nu... hoewel mij DVD speler raar blijft doen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...