Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi, Deze zomer ga ik een HTPC bouwen en wil nu alvast wat software of OS'en uitproberen dmv VMWare Server. Welke OS of Software raden jullie aan? Functies: DVD/Blueray afspelen Radio luisteren Opnemen (tv, bron nog nader te bepalen) MP3 bibliotheek tonen, afspelen, playlists maken en sorteren op genre, mood etc. HD content spelen (720 en 1080) Dit allemaal te bedienen met afstandsbediening zoals een gewone TV, DVD of Radio. Het liefst ook met de mogelijkheid om informatie als track, radiozender of teller (vd film) etc op een lcd in de kast straks te tonen. Ik weet dat VMware sommige hardware niet kan emuleren maar ik wil graag een indruk krijgen.
Link naar reactie
Dit soort speciale distributies zul je alleen in linux zien. Windows is meer general purpose, one size fits all. Je hebt natuurlijk wel windows mediacenter. Een aardig alternatief daarvoor is XMBC. Oorspronkelijk gemaakt voor de xbox, maar nu ook op o.a. windows. En uiteraard ook op linux. http://xbmc.org/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...