Ga naar inhoud

[Opgelost] Avi afspelen op DVD speler


Aanbevolen berichten

Ik heb een merkwaardig terugkerend probleem met het afspelen van Avi bestanden ( films) op mijn DVD speler van mijn TV. Telkens als ik een film brand op DVD ( ook in de laagste snelheid) en deze gewoon op TV wil kijken is het beeld vaak bij het wisselen van de beeld fragmenten blokkerig en verspringt dan pas naar scherp beeld kwaliteit. Ook heb ik regelmatig storingen in mijn beeld in de vorm van verkleurde schaduw effecten of zo iets, voordat het beeld na een paar seconden pas scherp wordt. :cry: Als ik dan de DVD afspeel in de dvd speler van mijn PC of Laptop is het beeld gewoon perfect en mankeert er niks aan. Is er toevallig een verschil in afspeel kwaliteit in DVD spelers voor Tv en DVD spelers die in PC en laptops zitten want ik krijg het maar niet opgelost. Graag wat advies hierover is welkom. Alvast bedankt.
Link naar reactie
.avi kom je tegen in vele versies en de hardware/software van zo'n dvd-speler moet er maar mee overweg kunnen. Kijk nog eens in de handleiding van de speler aan welke eisen een .avi bestand moet voldoen (qua bitrate en codec enz.). Mijn ervaring is dat een hardware speler nogal eens veel kritischer is t.a.v. het hem aangebodene dan een software speler zoals b.v. VLC op de pc (slikt meer).
Link naar reactie
Heb het probleem opgelost. Zat gisteren even de topic over de blu-ray speler te lezen en dacht vervolgens laat ik ook maar eens het bestand converteren naar een iets lagere resolutie. Toen had ik vervolgens wel perfect beeld van begin tot het eind. Ik ga dus gewoon van een paar documentaires de resolutie iets lager converteren en dan opnieuw branden. :D Maar toch bedankt voor je reactie,deze topic kan wat mij betreft gesloten worden aangezien ik de oplossing al heb.
Link naar reactie
Om je toch nog maar een korte handleiding te geven voor de toekomst: de meeste dvd spelers die avi kunnen afspelen kunnen dat met een avi die ten hoogste de pal-dvd resolutie heeft en dat is 720x576. Voorheen geen probleem want avi's met een hogere resolutie kwam je zelden of nooit tegen maar de laatste tijd met de HD populairiteit vind je steeds meer avi's die HD of semi-HD zijn maar iig een resolutie hebben die hoger is dan 720x576. Zoals je zelf al gemerkt hebt is om coderen naar een lagere resolutie de oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...