Ga naar inhoud

Xtreamer NAS media player


Aanbevolen berichten

hallo vraagje Xtreamer NAS media player ,wat ik mij afvraag ,kan iedereen inloggen op dit aperaat?? via zijn pc thuis ,of snap ik de bedoeling niet .een soort van home server .Netgear MS2110-100PES stora 1 TB dat schijnt met deze wel te kunnen via hun web site ,alleen ga je daar grof voor betaalen .graag tips wat ik het beste kan neemen als thuis server.
Link naar reactie
Een normale pc is ook server. Op een nas kan ook software draaien. Het verschil is dus niet zo heel groot. Zeker niet als je van buiten af naar een van beide kijkt. Om een nas of pc buiten je lokale netwerk zichtbaar te maken, zul je een port moeten forwarden in je router. Poort 21 wordt bijvoorbeeld voor FTP gebruikt. Je stelt dan op de router in, dat bij aanroepen van poort 21, bijvoorbeeld de nas wordt aangesproken. Je nas moet dan wel zijn ingesteld als ftp server. Je kunt je nas wel het beste een vast ip geven, buiten de dhcp range van je router. Aan de buitenkant kan je ip ook variëren, maar daar kun je zelf niks aan instellen. Daarvoor kun je een dynamic ip service gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...