Ga naar inhoud

TV-DVD-Videorecorder aansluiten met scart switch


Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuwe TV gekocht met 1 scart aansluiting. Een Philips scart switcher SWS3685S/10 meegekregen omdat ik behalve een dvd ook nog een videorecorder heb, dus 2 scart aansluitingen nodig. Het is een manuele switch, maar is me niet duidelijk hoe dat werkt. Kun je hiermee maar één apparaat tegelijk gebruiken, en moet je dan die schakelaar indrukken? En wat wanneer ik een videoband over wil zetten op DVD, wat nu bij mijn oude TV met 2 scart aansluitingen een fluitje van een cent is, kan dat nog? Wie helpt me uit de brand.
Link naar reactie
Ja, je moet de schakelaar gebruiken. Een goede Scart heeft zelf wel een pin waarmee deze kan aangeven dat de TV de Scart moet gaan gebruiken. Een schakelkastje zou daar op kunnen letten en dan werkt dat alleen als er 1 apparaat gebruikt wordt. Soms zit er een afstandsbediening bij. Alleen ook dat is weer niet echt handig. ZIt er op de TV geen andere video ingang, zoals component video, S-video of composiet die je zou kunnen gebruiken? Gebruik je de Dvd speler in RGB mode?
Link naar reactie
In principe is RGB en Composiet op de RGB gescheiden. Op mijn oude TV waren dat de 2 enige video ingangen die ik kon kiezen, de ingang aan de voorzijde was gekoppeld aan de composiet video van de Scart. Voor jou TV kan dat anders in elkaar zitten. Mocht het werken, dan weet je het antwoord. Probleem kan de audio zijn, die wel over dezelfde aansluitingen. Nu heeft een dvd speler ook vaak een eigen audio uitgang (zowel analoog als digitaal) dus dan kan je daar eventueel gebruik van maken. Component audio zegt mij niks of bedoel je cinch aansluiting?
Link naar reactie
Nee geen cinch. Ik heb die verdeler nog in de doos laten zitten, kost tenslotte 34,95, maar ga hem er toch maar uithalen volgende week om e.e.a. uit te proberen. Moet ook nog kijken of mijn reciver een optische aansluiting heeft voor een audio verbinding naar mijn TV, want die heeft ook geen tulp aansluiting. Mooi beeld tegenwoordig maar het geluid is niet best. Extra moeilijkheid is dat dat alle apparatuur in een meubel zit en door alle kabels niet zo makkelijk naar voren te halen is, ik gebruik een spiegel om de achterkant te bekijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...